Είναι το συνηθέστερο διαφημιστικό στερεότυπο: «το σεξ πουλάει». Κι όμως, δεν είναι έτσι ακριβώς. Ή τουλάχιστον δεν ισχύει με τον ίδιο τρόπο και στα δύο φύλα. Μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Pchychological Science, ανατρέπει τα δεδομένα.
Οπως αναφέρεται στην έρευνα, την οποία δημοσιεύει η εφημερίδα Independent, οι γυναίκες αντιμετωπίζουν το σεξ ως μια ξεχωριστή ανθρώπινη ενέργεια, στην οποία, μάλιστα, φτάνει κανείς προοδευτικά και όχι επιθετικά.
Η Κάθλιν Βόις, ψυχολόγος στο πανεπιστήμιο της Μινεσότα εξηγεί «η πρώτη αντίδραση μιας γυναίκας σε διαφημίσεις που στηρίζονται σε σέξι εικόνες, είναι πρόδηλα αρνητική. Η αγορά ενός προϊόντος, από μια γυναίκα, είναι άσχετη με την προβαλλόμενη εικόνα στη διαφήμιση, ειδικά αν αυτή έχει αρκετά σεξουαλικά υπονοούμενα».
Σε πείραμα που έγινε για να ενισχυθεί η συγκεκριμένη θεωρία, άντρες και γυναίκες χρησιμοποιήθηκαν ως δέκτες διαφημίσεων που είχαν να κάνουν με συγκεκριμένο προϊόν (ένα ρολόι), αλλά ιδωμένο από δυο διαφορετικές οπτικές γωνίες: από την σεξουαλική, αλλά και από την ουδέτερη (με φόντο ένα εντυπωσιακό βουνό).
Η αντίδραση των γυναικών δεν εξέπληξε τους ερευνητές. Οι σεξουαλικές εικόνες τις απώθησαν από το προϊόν και μάλιστα έγιναν πιο έντονες, όταν το προϊόν αποδείχθηκε φτηνό.
Οι διαφημιστές, πάντως, έχουν άλλη άποψη γι' αυτό και από το 1983 έως το 2003, σημειώθηκε αύξηση έως και 27% των διαφημίσεων που περιέχουν μπόλικο σεξ.
Τη στιγμή που αναζητούνται τα ωραιότερα και τα πιο θελκτικά μοντέλα για να προβάλλουν ένα προϊόν, οι ειδικοί απαντούν πως πρόκειται για ματαιοπονία. Οσο πιο όμορφο είναι το μοντέλο, τόσο πιο απωθητική γίνεται η εικόνα του προϊόντος, από τις γυναίκες. Οι άντρες, βέβαια, πανηγυρίζουν...