Το νέο «Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας-Αττικής 2021» θα φέρει αναδιατάξεις στις δημόσιες συγκοινωνίες της Αττικής και οργανώνονται σε δύο βασικά δίκτυα. Το πρωτεύον, που έχει ως στόχο να διεκπεραιώνει το μεγαλύτερο όγκο συλλογικών μετακινήσεων στην Αττική και αποτελείται από μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός), και το δευτερεύον που έχει χαρακτήρα συμπληρωματικό και τροφοδοτικό ως προς το πρωτεύον και αποτελείται από γραμμές τρόλεϊ και λεωφορείων.Οπως αναφέρει και το real για τη βελτίωση προσβασιμότητας του πόλου ανάπτυξης πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού (και της νοτιοανατολικής περιοχής της Αθήνας) και της σύνδεσής τους με το νέο διεθνή Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», προτείνεται να αξιολογηθούν εναλλακτικές λύσεις εξυπηρέτησης με Μέσα Σταθερής Τροχιάς κατά τέτοιο τρόπο όμως ώστε να αποφεύγεται η αστική διάχυση στην περιοχή των Μεσογείων. Καθοριστικό ρόλο προγραμματίζεται να διαδραματίσει η σήραγγα του Υμηττού που θα συνδέσει την Αττική Οδό με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Παράλληλα θα γίνουν παρεμβάσεις στο κύριο Οδικό Δίκτυο Αττικής περιλαμβάνονται επίσης οι άξονες Διαπεριφερειακής Σημασίας όπως: Αττική Οδός και η επέκτασή της μέχρι το Λαύριο, η Ελεύθερη Λεωφόρος Σταυρού-Ραφήνας, στο τμήμα από Ανισόπεδο Κόμβο με Αττική Οδό μέχρι διασταύρωση Ραφήνας και σύνδεση με τη βόρεια Πύλη του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα (κόμβος Αγίου Λουκά) – Θήβα, σε παράλληλη νέα σιδηροδρομική σύνδεση και θα αποφορτίσει τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Λαμίας στο τμήμα Αθήνα-Υλίκη, ιδιαίτερα από πλευράς εμπορευματικών μεταφορών.