THEATRALE: «Κλασικός» Χίτσκοκ και η «Rebecca» της Ντι Μοριέ, στην αναρχικά κωμική, έκπληξη της χρονιάς [video] - iefimerida.gr

THEATRALE: «Κλασικός» Χίτσκοκ και η «Rebecca» της Ντι Μοριέ, στην αναρχικά κωμική, έκπληξη της χρονιάς [video]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος σε διαγαλαξιακό σινεφίλ, κλασικότροπο στην καταγωγή αλλά «πυροβολημένο» στο αποτέλεσμα, θεατρικό ταξίδι, περνάει ένα από τα πιο διασκεδαστικά και ευρηματικά 80λεπτα «δωματίου» της ζωής του.

THEATRALE: «Κλασικός» Χίτσκοκ και η «Rebecca» της Ντι Μοριέ, στην αναρχικά κωμική, έκπληξη της χρονιάς [video] | iefimerida.gr 0

Η πρώτη μου αντίδραση μετά την «εκτός ελέγχου», εντελώς πειραγμένη διασκευή του προφανώς ιδιοφυούς Γρηγόρη Χατζάκη στο κλασσικό μυθιστόρημα γοτθικού, ψυχολογικού μυστηρίου που η Δάφνη Ντι Μοριέ έγραψε το 1938 και ο Άλφρεντ Χίτσκοκ διασκεύασε κινηματογραφικά το 1940, ήταν πως δύσκολα θα ξαναγράψω αστείο κείμενο. Για θεατρικό αστείο κείμενο που δεν έχω ούτως ή άλλως γράψει, δεν το συζητώ καν.

Δεν ξέρω τι αποσκευές κουβαλάει μέσα στο μυαλό του ο Χατζάκης (και για να είμαι ειλικρινής δεν είμαι σίγουρος αν θα ήθελα να μάθω) όμως αυτό που έχει κάνει στο κείμενο της «Ρεβέκκα» πραγματικά με ξεπερνάει. Τόσο σαν δόμηση όσο και σαν καταλυτική αποδόμηση σχεδόν βέβηλου, απελευθερωτικού και ανεξέλεγκτου γέλιου. Σε ένα δικής του κατασκευής καζάνι μέσα στο οποίο χωράνε και ενίοτε κονιορτοποιούνται με απολαυστικό τρόπο τα πάντα. Από τη σοβαροφάνεια των φροϋδικών και ψυχαναλυτικών στοιχείων του πρωτότυπου υλικού, μέχρι τη Λολίτα του Ναμπόκοφ, σε συνδυασμό με μια μαστουρωμένη Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων για φωτογράφηση περιοδικού. Την άρτε πόβερα του απίστευτου όσον αφορά το μηδενικό του κόστος σε σχέση με την ευρηματικότητα της αξιοποίησης του σκηνικού, με το στιλιζάρισμα μιας κομέντια ντελ άρτε (η οποία σε ξεγελά ότι αυτοσχεδιάζει την ώρα που τα πάντα είναι γεωμετρικά συγχρονισμένα), με το γκροτέσκο την παρωδία και την φάρσα. Σε ένα ντελιριακό σύμπαν μέσα στο οποίο ο Νταλί σουρεαλίζει χωρίς σταματημό πάνω στο γοτθικό θριλερικό μυστήριο, χρησιμοποιώντας μια ταραντινική διαλεκτική ποπ αναφορών και μουσικής επιμέλειας (σε ένα από τα καλύτερα θεατρικά soundtrack της σεζόν) και κάνοντας βόλτες σε ένα φανταστικό τρενάκι του τρόμου, μέσα σε μια διαταραγμένη εντελώς Ντίσνεϊλαντ.

Μια κοπέλα που ποτέ (όπως και στο βιβλίο) δεν μαθαίνουμε το όνομά της και εργάζεται σαν συνοδός μιας κυρίας, γνωρίζει στο Μόντε Κάρλο έναν πλούσιο χήρο που ακόμα θρηνεί το θάνατο της συζύγου του, Ρεβέκκας. Ερωτεύονται παντρεύονται και μετακομίζουν στη έπαυλη του στο Μάντερλεϊ. Όμως οι υποσχέσεις για μια ειδυλλιακή ζωή, σύντομα θα μετατραπούν σε εφιάλτη από το όχι και τόσο φιλικό, υπηρετικό προσωπικό, το «φάντασμα» της πεθαμένης που στοιχειώνει τις αναμνήσεις όλων και φυσικά το μυστήριο του θανάτου της.



Τα πράγματα θα ήταν πιθανότατα πολύ πιο απλά και όπως η Ντι Μοριέ τα φαντάστηκε, αν σε αυτήν την εκδοχή η νέα κοπέλα δεν προέκυπτε μεταμοντέρνο περιστατικό παρθενολοβοτομής, ο πλούσιος σύζυγός μανιοκαταθλιπτική χαλκομανία στιλιστικής παραζάλης, η οικονόμος, υπόδειγμα σεξουαλικής καταπίεσης, σε διχασμό προσωπικότητας με μια ιδιαίτερη αγάπη στα λουκάνικα μπάρμπεκιου κι ο Μπάτλερ, εν αγνοία του εγγαστρίμυθος και μανιακός τυπολάτρης. Σε ένα σπίτι που χρειάζεται επειγόντως ηλεκτρολόγο για να ρυθμιστεί η αναγγελία της ώρας τσαγιού, κτηνίατρο για να αντιμετωπιστεί η μάλλον απρεπής συμπεριφορά του κατοικίδιου σκύλου, αφροδισιολόγο με ειδίκευση στην ψυχιατρική αντιμετώπιση της νυμφομανίας και απαραίτητα έναν υπάλληλο σιδηροδρόμων για επιδιόρθωση της γραμμής 1 του μετρό που αναλαμβάνει τις εσωτερικές μεταφορές και τα χωροχρονικά ταξίδια.

Αυτό είναι (όσο μπορώ να περιγράψω) το περιβάλλον της «Ρεβέκκα» που απογειώνεται με την αυτοφλεγόμενη υποκριτική υποστήριξη από το απίστευτο, τόσο μουρλό και ταυτόχρονα τόσο αυτοελεγχόμενο και σε κοινό mood, κουαρτέτο των Χάρη Ασημακόπουλου, Κλεοπάτρα Τολόγκου, Άννα Κολιοφώτη και του ίδιου του Γρηγόρη Χατζάκη. Απ' το οποίο ειλικρινά θα ήταν αδικία να ξεχωρίσω κάποιον.

*REBECCA – Eμπνευσμένο από το βιβλίο της Daphne Du Maurier σε διασκευή και σκηνοθεσία του Γρηγόρη Χατζάκη. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, 9.15 στο Θέατρο

Επί Κολωνώ - Κεντρική Σκηνή (Ναυπλίου 12 και Λένορμαν 94, Μετρό Μεταξουργείο, τηλ. 2105138067, www.epikolono.gr )

*** ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana Κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκηση.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ