Πιο πίσω πάει ο σχεδιασμός για υποβολή αιτήματος προς την Τρόικα, περί μείωσης του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, καθώς επί του παρόντος προτεραιότητα είναι να κλείσουν όλες οι υπόλοιπες εκκρεμότητες και να επιτευχθεί συνολική συμφωνία το αργότερο έως το τέλος του έτους.Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, ούτε στο τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων, που έκλεισε τη περασμένη Πέμπτη, τέθηκε το θέμα επί τάπητος. Είναι ενδεικτικό, άλλωστε, ότι στο κείμενο του Προϋπολογισμού που κατατέθηκε στη Βουλή, ο ΦΠΑ και ο ΕΦΚ επί των καυσίμων είναι οι μοναδικοί έμμεσοι φόροι που προβλέπεται από το υπουργείο Οικονομικών ότι θα αυξηθούν- και μάλιστα κατά περίπου 200 εκατ. ευρώ- λόγω της... διεύρυνσης των κριτηρίων για το επίδομα θέρμανσης!
Ωστόσο, πέρα από τα απογοητευτικά στοιχεία του τρέχοντος Προϋπολογισμού που δείχνουν υστέρηση 738 εκατ. ευρώ έναντι των στόχων από τη φορολόγηση των καυσίμων στο δεκάμηνο, ούτε τα στοιχεία της αγοράς φαίνεται να δικαιώνουν την υπεραισιοδοξία του οικονομικού επιτελείου, για αναστροφή της αρνητικής εικόνας το 2014.
Σύμφωνα με στοιχεία από τη Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, οι πωλήσεις έως τώρα είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρσι- αν όχι ελαφρώς μικρότερες- και αυτό χάρη στη κίνηση του τελευταίου 10ημέρου, οπότε επιδεινώθηκαν οι καιρικές συνθήκες. Όσον αφορά, δε, στις παραγγελίες, σύμφωνα με τη ΠΟΠΕΚ είναι κατά βάση μικρές και περιορίζονται στα όρια της επιδότησης, κάτι που σημαίνει πολύ απλά ότι είναι αμφίβολο εάν όχι απίθανο, να επαναληφθούν στη διάρκεια των επόμενων μηνών, εκτός εάν ο Χειμώνας αποδειχθεί ιδιαιτέρως βαρύς. Αντικίνητρο είναι και οι λιανικές τιμές, οι οποίες λόγω ζήτησης έχουν αρχίσει να σκαρφαλώνουν, φτάνοντας τα περίπου 1,28 ευρώ/ λίτρο μεσοσταθμικά.