Οταν έγινε γνωστό πως ο Εβαν Σπίγκελ, ο ιδιοκτήτης της γνωστής πλέον εφαρμογής Snapchat, αρνήθηκε την πρόταση τριών δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον Ζούκερμπεργκ για την εξαγορά της υπηρεσίας του, σύσσωμη η τεχνολογική κοινότητα του πλανήτη θορυβήθηκε. Το ποσό που προσέφερε το Facebook ήταν τεράστιο για να μπορέσει έτσι απλά ο 23χρονος δημιουργός της υπηρεσίας να το απορρίψει. Ομως σίγουρα ο Εβαν Σπίγκελ δεν έχασε τα λογικά του. Η εφαρμογή του μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα κατάφερε να «κερδίσει» εκατομμύρια χρήστες, με τους περισσότερους να είναι νεαροί σε ηλικία.
Αυτό φυσικά μόνο τυχαία δεν έγινε. Ο δημιουργός της υπηρεσίας instant messaging φρόντισε να προσθέσει λεπτομέρειες στην εφαρμογή του που τη διαφοροποιούν από όλες τις υπόλοιπες. Η διαφορά λοιπόν του Snapchat από τις υπόλοιπες εφαρμογές είναι η δυνατότητα αυτοκαταστροφής των μηνυμάτων σου. Αυτός είναι και ο λόγος που όλο και περισσότεροι νέοι στρέφονται προς αυτό, εγκαταλείποντας το δημοφιλές Facebook. Μέσω αυτής της δυνατότητας, οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να στείλουν αποκαλυπτικές φωτογραφίες στους συνομιλητές τους, γνωρίζοντας πως δεν πρόκειται να δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα, αφού λίγα δευτερόλεπτα μετά όλα θα έχουν εξαφανιστεί.
Ο χρόνος που θα «ζήσει» η φωτογραφία πριν καταστραφεί για πάντα ορίζεται μέσα από την εφαρμογή και μπορεί να είναι από λίγα δευτερόλεπτα ως και μία μέρα, ενώ η ίδια η εφαρμογή ειδοποιεί τον χρήστη αν ο παραλήπτης της φωτογραφίας κάνει Print Screen.
Αυτή η μικρή λεπτομέρεια είναι αρκετά «πρόστυχη» ώστε να προσελκύσει τους νέους, κυρίως, να την χρησιμοποιούν και να γίνουν πιο... τολμηροί στέλνοντας προκλητικές φωτογραφίες στους φίλους τους. Εκτός αυτού όμως, εφαρμογές σαν το Snapchat έχουν «κερδίσει» κόσμο από το Facebook επειδή πολύ απλά είναι λιγότερο γνωστές στο ευρύ κοινό και έτσι οι νέοι νιώθουν πιο άνετα να τις χρησιμοποιούν, χωρίς να φοβούνται ότι οι γονείς τους ή κάποιος άλλος «ανεπιθύμητος» φίλος θα παρατηρεί τις κινήσεις τους.