Παρέμβαση με νομοθετική ρύθμιση για το «ξεφούσκωμα» των τιμών πώλησης των προϊόντων, με σκοπό να υπάρξει διαφάνεια στις παροχές που κάνουν μεταξύ τους η βιομηχανία και το λιανικό εμπόριο, ετοιμάζουν τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης.α υποχρεώνουν τους προμηθευτές να αναγράφουν στα τιμολόγια πώλησης των προϊόντων τους προς τις αλυσίδες καταστημάτων και τα σούπερ μάρκετ, τα πιστωτικά σημειώματα που δίνουν. Πρακτική που ακολουθείται όταν οι επιχειρήσεις λιανικής πετυχαίνουν πωλήσεις - στόχους και παίρνουν δώρο είτε επιπλέον προϊόντα είτε καλύτερες τιμές.Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας και ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Θανάσης Σκορδάς μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου θα έχουν ετοιμάσει μίνι θεσμικό πλαίσιο με διατάξεις οι οποίες θ
Προϋποθέσεις και παραδείγματα
Θα βάζουν προϋποθέσεις για το πότε οι αλυσίδες θα εκδίδουν τιμολόγια παροχής υπηρεσιών στις βιομηχανίες. Για την ακρίβεια, θα ορίζεται πως οι επιχειρήσεις λιανικής θα πρέπει να αποδεικνύουν τον λόγο για τον οποίο κόβουν αυτά τα τιμολόγια.
Αν για παράδειγμα, μία αλυσίδα εκδίδει τιμολόγιο για την τοποθέτηση προϊόντων σε καλή θέση στο ράφι, θα πρέπει να αποδείξει ποια είναι τα συγκεκριμένα προϊόντα.
Οι παροχές αυτές στην πλειονότητά τους δίνονται εκ των υστέρων, κι επιπλέον δεν μετακυλίονται εξ ολοκλήρου στην κατανάλωση. Δηλαδή, δεν φαίνονται στους τιμοκαταλόγους χονδρικής πώλησης, αλλά και στο τέλος οι καταναλωτές δεν αγοράζουν όσο θα έπρεπε φθηνότερα τα προϊόντα.
Οι παροχές
Πρέπει να σημειωθεί ότι έρευνες του υπουργείου Ανάπτυξης έχουν δείξει πως οι παροχές φουσκώνουν κατά 25% με 30% την τελική τιμή του προϊόντος.
Το αποτέλεσμα είναι, σε αρκετές περιπτώσεις, η τιμή χονδρικής να μη διαφέρει από την τελική τιμή. Κι αυτό επειδή οι επιχειρήσεις υπερτιμολογούν προκειμένου να καλύψουν τις παροχές που κάνουν.
Την ίδια στιγμή, στις 27 Νοεμβρίου αναμένεται στην Αθήνα ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ Ανχελ Γκουρία, ο οποίος και θα παρουσιάσει με την ηγεσία του υπουργείου έρευνα για 308 εμπόδια στον ανταγωνισμό που κρατούν υψηλά τις τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες.
Για παράδειγμα, η διάρκεια ζωής του φρέσκου γάλακτος, τα συγκεκριμένα βάρη πώλησης στο ψωμί, οι αδειοδοτήσεις στις επιχειρήσεις κ.λπ.