Απογειωμένα όχι μόνο μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, μιας και αρκετές φορές αγωνιστικά βρίσκονται και με τις τέσσερις ρόδες τους στον αέρα και όχι στην άσφαλτο. Κι αυτό συμβαίνει τόσο με τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1 –τελευταίο παράδειγμα αυτό του Fernando Alonso στο Γκραν Πρι του Abu Dhabi- και με τα πρωτότυπα του Le Mans όσο και με τα αυτοκίνητα των ράλι.
Γιατί όμως απογειώνονται τα αγωνιστικά; Στην F1 τα λάστιχα των μονοθεσίων που είναι ελεύθερα και καμιά φορά και τα κέρμπς στις στροφές παίζουν το ρόλο της ράμπας, ενώ στα ράλι οι πτήσεις προέρχονται από το συνδυασμό της διαμόρφωσης του δρόμου και των μεγάλων διαδρομών των αναρτήσεων.
Στα πρωτότυπα του Le Mans οι λόγοι είναι καθαρά αεροδυναμικοί, με αποτέλεσμα να τους πιστώνονται και οι πιο θεαματικές πτήσεις. Όπως θα δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί στον αγώνα του 1999 η Mercedes CLR-GT1 απογειώθηκε συνολικά τρεις φορές, με τον νυν πιλότο της Red Bull Mark Weber και τον Peter Dumbreck πίσω από τα πηδάλιά της.