Αλαίν Λεφέβρ: Ο σπουδαίος Φιλέλληνας πιανίστας παίζει στην Αθήνα και λέει «Εκλαψα για την Ελλάδα που ταπείνωσαν» - iefimerida.gr

Αλαίν Λεφέβρ: Ο σπουδαίος Φιλέλληνας πιανίστας παίζει στην Αθήνα και λέει «Εκλαψα για την Ελλάδα που ταπείνωσαν»

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Διεθνούς φήμης, γεμίζει τα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου με κοινό που σπεύδει να απολαύσει τη δεινότητά του ως πιανίστα, αλλά και τις συνθέσεις του. Ο Καναδός Αλέν Λεφέβρ σήμερα το βράδυ θα παρουσιάσει στο Μέγαρο Μουσικής μαζί με την Καμεράτα τις συνθέσεις του αλλά και ένα νέο έργο που έγραψε ειδικά για τη χώρα μας και το φως της.

Μια χώρα που λατρεύει. Συνειδητός φιλέλληνας ο Αλέν Λεφέβρ, δήλωσε προ ημερών ότι όχι μόνο παρακολουθεί όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα, αλλά είναι και συγκλονισμένος. «Eχω κλάψει πολύ τα τελευταία χρόνια βλέποντας τι έχει συμβεί στην Ελλάδα. Τη βλέπω προδομένη, πληγωμένη και τρομερά ταπεινωμένη», δήλωσε αποκαλύπτοντας τη βαθιά αγάπη του για την Ελλάδα. Ενας νέος, ειλικρινής αυθεντικός Φιλέλληνας σε δύσκολους καιρούς. Επιτέλους...

Αλαίν Λεφέβρ: Ο σπουδαίος Φιλέλληνας πιανίστας παίζει στην Αθήνα και λέει «Εκλαψα για την Ελλάδα που ταπείνωσαν» | iefimerida.gr 0

Στη συναυλία που θα δώσει σήμερα στις 8.30 στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης θα συμπράξει με την Καμεράτα, την ελληνική ορχήστρα που κάνει διεθνή καριέρα και διαπρεπή σε καιρούς δύσκολους για τον πολιτισμό μας. Μαζί τους σε ρόλο σολίστ εμφανίζεται ο τρομπετίστας Παναγιώτης Καίσαρης, ενώ τη μουσική διεύθυνση της συναυλίας έχει ο αρχιμουσικός Ηλίας Βουδούρης.

Το πρόγραμμα της συναυλίας
Την ιδιαίτερη αυτή μουσική συνάντηση ανοίγει η Καμεράτα με τρεις χορούς, τον «Μαζωχτό», τον «Ηπειρώτικο» και τον «Τσάμικο» από τους δημοφιλείς Ελληνικούς χορούς του Νίκου Σκαλκώτα, ένα σώμα 36 συνολικά χορών που αντλούν έμπνευση από την ελληνική δημοτική μουσική παράδοση και που γράφτηκαν την περίοδο 1936-1949. Θα ακουστούν σε μεταγραφή για έγχορδα από τον ίδιο τον συνθέτη.

Ακολουθεί η αριστουργηματική τετραμερής Σερενάτα για έγχορδα σε ντο μείζονα, έργο 48, του μεγάλου ρομαντικού ρώσου συνθέτη Πιότς Ίλιτς Τσαϊκόφσκι. Το έργο που φέρει έντονες επιρροές από τον Μότσαρτ και περιέχει το δημοφιλές βαλς (Valse) στο δεύτερο μέρος του, γράφτηκε το Φθινόπωρο του 1880 και έκανε πρεμιέρα στις 30 Οκτωβρίου του 1881 στην Αγία Πετρούπολη, ενθουσιάζοντας το ακροατήριο. Λέγεται δε, ότι ο Τσαϊκόφσκι δέχτηκε περήφανος τα συγχαρητήρια του μεγάλου πιανίστα και συνθέτη Αντόν Ρουμπινστάιν ο οποίος υπήρξε δάσκαλος του.

Αλαίν Λεφέβρ: Ο σπουδαίος Φιλέλληνας πιανίστας παίζει στην Αθήνα και λέει «Εκλαψα για την Ελλάδα που ταπείνωσαν» | iefimerida.gr 1

Ο Αλέν Λεφέβρ, ανεβαίνει στη συνέχεια στη σκηνή για να ερμηνεύσει στο πιάνο το Impressions Helléniques (για σόλο πιάνο), ένα υπέροχο κύκλο τριών δικών του συνθέσεων εμπνευσμένων από την Ελλάδα. Τα κομμάτια αυτά που φέρουν τους τίτλους «Ήλιος», «Θάλασσα» και «Άνεμος» έχουν παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το Νοέμβριο του 2002, από το Λεφέβρ στο πλαίσιο του κύκλου «Μεγάλοι Ερμηνευτές».

Το Κοντσέρτο του Κεμπέκ (Concerto de Québec), το πιο δημοφιλές ίσως έργο, ενός άλλου σπουδαίου καναδού συνθέτη και πιανίστα του Αντρέ Ματιέ, καλλιτέχνη ο οποίος αν και ξεκίνησε ως μουσική ιδιοφυία στο πιάνο είχε τραγικό τέλος σε ηλικία 39 ετών αφήνοντας πίσω του ένα σημαντικό συνθετικό έργο που σύντομα όμως, ξεχάστηκε, θα παρουσιαστεί στη συνέχεια. Δημιουργία του 1943, το Κοντσέρτο γράφτηκε στην αρχική του εκδοχή για πιάνο και ορχήστρα όταν ο συνθέτης ήταν μόλις 13 ετών και φέρει έντονες επιρροές από τον Ραχμάνινοφ και τον Τσαϊκόφσκι. Ο Λεφέβρ που έχει μία ιδιαίτερη εκτίμηση στον Ματιέ, στο πλαίσιο των προσπαθειών του να αποκαταστήσει τη μουσική του αδικοχαμένου νεαρού συνθέτη, έχει ηχογραφήσει το Κοντσέρτο μαζί με άλλες συνθέσεις του τελευταίου, σε δίσκο με τίτλο «Αφιέρωμα στο Αντρέ Ματιέ» (Hommage à André Mathieu). Στη συναυλία θα απολαύσουμε το έργο σε εκδοχή για σόλο πιάνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κομμάτι ακούγεται στην πολυβραβευμένη καναδική κινηματογραφική ταινία του Fernand Melgar ' La Forteresse' (2008).

Η βραδιά θα κλείσει με το εξαιρετικό Κοντσέρτο αρ.1 για πιάνο, τρομπέτα και έγχορδα, op. 35 του μεγάλου ρώσου μουσουργού Νμίτρι Σοστακόβιτς, ένα έργο που γνώρισε τεράστια επιτυχία από την πρώτη του κιόλας παρουσίαση στο κοινό τον Οκτώβριο του 1933 στο Λένινγκραντ, με το ίδιο τον συνθέτη στο πιάνο. Γραμμένο σε ανάλαφρο και εύθυμο ύφος το έργο εμπεριέχει πλήθος αναφορών σε συνθέτες όπως ο Προκόφιεφ, ο Στραβίνσκυ, ο Ραβέλ, στους μεγάλους Βιεννέζους κλασικούς, ενώ δε λείπουν δανεισμοί από σύγχρονα τραγούδια της εποχής του Σοστακόβιτς.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ