Με στόχος η βελτίωση των υποδομών για τον τουρισμό κρουαζιέρας στην Ελλάδα όπως επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αναμένεται να ληφθούν πρωτοβουλίες που θα πρέπει να αναληφθούν για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι η κρουαζιέρα σε κάθε εποχή του χρόνου στην Ελλάδα μπορεί και αποτελεί πηγή αυξανόμενου εισρέοντος συναλλάγματος, αλλά και προσφέρει και θέσεις εργασίας σε νέους.
Σε αυτό το σημείο, προσέθεσε ο υπουργός, τα οφέλη για την ελληνική οικονομία θα μπορούσαν να ήταν μεγαλύτερα, αν οι εταιρείες κρουαζιέρας επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν λιμάνια της χώρας μας για home porting.
«Αυτό δεν το έχουμε πετύχει ακόμα καθώς δεν έχουμε δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για τον εφοδιασμό και την τροφοδοσία των κρουαζιερόπλοιων εκτός ελάχιστων περιπτώσεων», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Προσέθεσε επίσης, ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει δώσει το δικαίωμα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες στις προκηρύξεις για τις μισθώσεις των άγονων γραμμών του βορείου Αιγαίου, να μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά και το λιμάνι του Λαυρίου προκειμένου να υπάρξει αποσυμφόρηση στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε επίσης ότι τα έργα ανάπλασης που είναι σε εξέλιξη σε διάφορες περιοχές από τον Δήμο Πειραιά, θα μπορέσουν να βοηθήσουν την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τουριστικού προϊόντος, ενώ, αναφερόμενος στη διευκόλυνση της πρόσβασης των τουριστών με πούλμαν προς το κέντρο της Αθήνας, δεν απέκλεισε πρωτοβουλία για τη δημιουργία «ολυμπιακής λωρίδας» που θα μπορεί να λειτουργεί από το πρωί έως το μεσημέρι.
Επίσης υπογράμμισε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί η ύπαρξη τακτικής συγκοινωνίας ανάμεσα στους σταθμούς της κρουαζιέρας και του κέντρου της πόλης, ενώ ανέφερε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει κάνει το τελευταίο διάστημα μια προσπάθεια εξορθολογισμού της κίνησης των ταξί όσον αφορά τους σταθμούς επιβατών, ενώ υπάρχει μια συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών για μια καινούργιας μορφής πιστοποίηση γλωσσομάθειας των αυτοκινητιστών.
Τέλος για τα λιμάνια είπε ότι οι διοικήσεις τους θα πρέπει να καταπολεμήσουν τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να απλοποιήσουν τις διαδικασίες, διευκρινίζοντας ότι υπάρχει αυτήν τη στιγμή μια συζήτηση για μεταφορά των αρμοδιοτήτων των πλοηγικών υπηρεσιών στα ίδια τα λιμάνια.