Με τηλεσκόπιο ο Αrne Svenson φωτογράφισε τους γείτονές του που κατοικούσαν απέναντι από το διαμέρισμά του στην Τριμπέκα της Νέας Υόρκης. Οι εικόνες έγιναν έκθεση και προκάλεσαν συζήτηση: Το να κατασκοπεύεις τους γείτονες, να παραμονεύεις για τα πήγαινε-έλα τους, να τους σκοπεύεις πίσω από το τετράγωνο ενός παραθύρου έχει ένα όνομα: οφθαλμοπορνεία.
Και η συζήτηση άναψε. Ο κινηματογράφος τι είναι; Δεν πρόκειται επίσης για την πιο επίμονη τέχνη αναζήτησης του μυστικού κάποιων άλλων; Αυτό δεν έκανε ο σκηνοθέτης Αντονιόνι στο blow up, αυτό δεν έκανε ο Χίτσκοκ στο Παράθυρο στην Αυλή; Στην ταινία Nτροπή του Φασμπίντερ με τον Στηβ Μακ Κουήν μήπως δεν βλέπουμε ένα ζευγάρι πίσω από το τζάμι ενός μοτέλ να κάνει έρωτα;
Με τον ίδιο τρόπο κάθε φωτογραφία του Σβένσον, χωρίς όνομα ή τίτλο ή ημερομηνία, δεν είναι ένα πλάνο από μια τέτοια ταινία; λένε οι υπερασπιστές του.
Τι βλέπουμε στις φωτογραφίες του; Την πλάτη μιας γυναίκας, μια οικογένεια στο τραπέζι, έναν έφηβο. Τίποτα δεν είναι καινούριο ή σοκαριστικό. Ομως αυτές οι απλές, ανώδυνες στιγμές που τις συνέλαβε ένα τηλεσκόπιο 500 mm, απομονωμένες από τον φωτογράφο, τυλίγονται με μια αύρα μυστηρίου. Τι κάνει αυτό το γυναικείο σώμα με ένα μαχαίρι; Γιατί αυτός ο νεαρός άντρας κοιμάται με την πλάτη στο τζάμι;
Ο φωτογράφος μένει στη συνοικία Τριμπέκα της Νέας Υόρκης. Ο ίδιος κατάγεται από την Καλιφόρνια και δήλωσε ότι ένοιωσε βαθιά συγκίνηση να φωτογραφίζει άτομα που έπαιζαν παιχνίδια με το φως και τη σκιά, πίσω από τα τζάμια, σαν πίνακες του Μοντριάν.
Η έκθεση τιτλοφορήθηκε Γείτονες και έγινε στην Julie Saul Gallery. Ενα ζευγάρι διαμαρτυρήθηκε γιατί αναγνώρισε τα παιδιά του ανάμεσα στο άγνωστα «μοντέλα» του Σβένσον. Οι φωτογραφίες τους αποσύρθηκαν από την έκθεση αλλά οι γονείς πήγαν τον φωτογράφο στα δικαστήρια. Τον περασμένο Αύγουστο το δικαστήριο της Νέας Υόρκης αθώωσε τον καλλιτέχνη. Σε ένα αφήγημα που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο ο συγγραφέας Κέβιν Ορ, φίλος του Σβένσον γράφει γι'αυτόν:
«Αυτή η σειρά φωτογραφιών θα μείνει στην Ιστορία των ΗΠΑ και της τέχνης. Υπάρχει σε αυτές μια πλευρά Χίτσκοκ, Βερμέερ και Μοντριάν μαζί. Εχει αυτή την άποψη στη λήψη...την άποψη που δίνει δίκιο στον κατάσκοπο των ιδιωτικών στιγμών. Εξάλλου όλοι κινούμαστε στη σκιά, κρυμμένοι πίσω από ένα τζάμι, στα σκοτεινά για να μη μας βλέπουν οι γείτονες».