Ποσό πολύ μεγάλο που ενδεχόμενα θα δημιουργήσει ακόμα περισσότερα προβλήματα στους Γάλλους, εκτός και αν...Ο όμιλος της PSA, που τον αποτελούν οι Peugeot και Citroen, είναι ο 2ος μεγαλύτερος ευρωπαϊκός και είναι κοινό μυστικό ότι τον τελευταίο καιρό δεν διάγει και την καλύτερη περίοδό του. Ενδεικτικό είναι ότι την επόμενη χρονιά ο όμιλος θα χρειαστεί περίπου 2 δις ευρώ προκειμένου να ανταποκριθεί σε τρέχουσες υποχρεώσεις του.
Εκτός και αν αποδεχθούν την πρόταση της κινέζικης Dongfeng, με την οποία έχουν ήδη 3 κοινά εργοστάσια στην Κίνα, για εξαγορά του 30% των μετοχών, έναντι του ποσού των 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως έγραψε η εφημερίδα China Business Daily. Η είδηση δεν διαψεύδεται από τη γαλλική πλευρά, ενώ επιβεβαιώνονται συνομιλίες με την Dongfeng...
Μια τέτοια εξέλιξη αλλάζει σημαντικά το τοπίο, τόσο στο εσωτερικό της PSA, όπου η οικογένεια Peugeot που έχει σήμερα το 25,5% των μετοχών θα χάσει τον έλεγχο της εταιρείας, όσο και στο ευρωπαϊκό αυτοκινητικό στερέωμα. Κι αυτό γιατί, όπως είπαμε, η PSA είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ευρωπαίος κατασκευαστής και η είσοδος σε αυτήν των Κινέζων έχει σαφώς μεγαλύτερο ειδικό βάρος από την εξαγορά π.χ. της Volvo από την Geely.
Λόγω μεγέθους και μόνο, ενώ με τα κινεζικά κεφάλαια και οι δύο κατασκευαστές θα σταθούν πολύ πιο γρήγορα στα πόδια τους. Ο άγνωστος παράγοντας εδώ είναι η στάση της GM με την οποία τελευταία η PSA συνεργάζεται στενά, με κοινή παραγωγή και κοινά εργοστάσια, αν και οι Αμερικανοί δήλωναν μέχρι πρότινος πως δεν έχουν θέμα.
Και οι δύο γαλλικές εταιρείες παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τους Κινέζους και λόγω της τεχνογνωσίας που έχουν στους κινητήρες diesel, που τους χρησιμοποιούν και σε υβριδικά συστήματα και στα μεταβλητά πλαίσια, που είναι η νέα τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία.