Καταστροφική για την όρεξη αποδεικνύεται η νέα μόδα με τις φωτογραφίες φαγητών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι χρήστες που βλέπουν αμέτρητες φωτογραφίες φαγητών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε μέρα, οδηγούνται σε «γευστική πλήξη».
Οπως αναφέρει σε σχετικό άρθρο η εφημερίδα Ελευθεροτυπία, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Brigham Young της Γιούτα των ΗΠΑ, παρατήρησαν ότι όταν κάποιος βλέπει πάρα πολλές φωτογραφίες φαγητών, έχει μικρότερη επιθυμία να φάει και μάλιστα σταδιακά μειώνει την ποσότητα τροφής που καταναλώνει.
Ετσι, κάποιος που βλέπει συνέχεια φωτογραφίες φαγητών ή γλυκών στα κοινωνικά δίκτυα, όταν θα έχει μπροστά του ένα από αυτά, δε θα το απολαύσει
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της συγκεκριμένης μελέτης, καθηγητής Ράιαν Ελντερ,: «κατά κάποιον τρόπο κουράζεσαι από τη γεύση του φαγητού, χωρίς καν να το έχεις δοκιμάσει. Πρόκειται για μία "γευστική πλήξη". Είναι σαν να έχουμε πάει παρακάτω και δε θέλουμε πλέον αυτή τη γευστική εμπειρία.»
Στα πλαίσια της σχετικής έρευνας συμμετείχαν 232 εθελοντές, οι οποίοι κλήθηκαν να δουν και να βαθμολογήσουν μία σειρά από φωτογραφίες φαγητών και γλυκών. Αφού βαθμολόγησαν όλοι πόσο γευστικό τους φαινόταν αυτό που έβλεπαν, κάθε ένας έπρεπε να φάει αλμυρά φιστίκια και να βαθμολογήσει πόσο απόλαυσε αυτή τη γευστική εμπειρία.
Η ομάδα που είχε δει τις φωτογραφίες των αλμυρών τροφών φάνηκε να απολαμβάνει λιγότερο τα φιστίκια, αλλά και οποιοδήποτε άλλο φαγητό.
Οι ερευνητές ωστόσο επισημαίνουν, ότι ο «οπτικός κορεσμός» επιτυγχάνεται μόνο όταν ο χρήστης δει αρκετές δεκάδες φωτογραφιών με φαγητά.