Η μεγαλύτερη πληρότητα από το 1978 καταγράφηκε την προηγούμενη Παρασκευή στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τα στοιχεία το σύνολο των διαθέσιμων θέσεων ήταν 7.000 και από αυτές καλύφθηκαν οι 6.700, δηλαδή ποσοστό 95,7%.
«Τη συγκεκριμένη Παρασκευή είχαμε έσοδα 147.000, έναντι 75.000 ένα μήνα πριν, με το κόστος λειτουργίας στις 110.000 ευρώ», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος. «Το νέο πλέγμα δρομολογίων που ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου πάει πολύ καλά, ήδη θεωρούμε ότι αγγίζει τα όρια της κερδοφορίας. Έχουμε 14 δρομολόγια Αθήνα- Θεσσαλονίκη, τα οποία είναι ανά δύο ώρες, με οικονομικό εισιτήριο στα 36 ευρώ», πρόσθεσε.
Με βάση τα στοιχεία για την εξέλιξη τη κίνησης στο βασικό κορμό του δικτύου, ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέφρασε την εκτίμηση ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος τριμήνου (Ιουλίου- Αυγούστου- Σεπτεμβρίου) είναι εφικτό η εταιρία να περάσει από τα ελλείμματα στην κερδοφορία, κάτι που θα της επιτρέψει να βγει από το καθεστώς του μνημονίου.
Στο πλαίσιο, εξάλλου, της προσπάθειας για περαιτέρω ενίσχυση της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη ξεκινά τις επόμενες δύο εβδομάδες και το πρόγραμμα διάθεσης φθηνών εισιτηρίων μέσω διαδικτύου για έγκαιρες κρατήσεις. Κάθε μήνα 10.000 θέσεις θα είναι διαθέσιμες έναντι αντιτίμου 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και αντίστοιχος αριθμός έναντι 29 ευρώ.
«Η λογική είναι ότι όσο πιο νωρίς αγοράσεις το εισιτήριο, τόσο πιο φθηνό θα είναι. Θα ενισχύσουμε την προπώληση εισιτηρίων μέχρι και τρεις μέρες νωρίτερα, παρέχοντας έκπτωση 15%. Επιπλέον 10% έκπτωση θα ισχύει για την on-line κράτηση εισιτηρίων, που σήμερα γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της ΤΡΑΙΝΟΣΕhttp://tickets.trainose.gr/dromologia/). Σύντομα θα υπάρχει η δυνατότητα κρατήσεων και μέσω των ταξιδιωτικών portals αλλά και των ηλεκτρονικών πλατφορμών των τουριστικών πρακτορείων της χώρας", σημείωσε ο κ.Ζηλιασκόπουλος.
"Το βάρος στις εμπορευματικές μεταφορές "
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο της προσπάθειας να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές θα προωθήσει ένα πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού- τρένου για τη μεταφορά φορτίων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα (Shuttle Logistics).
Βάση θα αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη η σχετική οργάνωση και υποδομή στον παλιό σταθμό εμπορευμάτων. «Θα έχουμε κοντέινερς στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Εταιρίες φορτηγών, με τις οποίες θα συνάψουμε συμβάσεις, θα πηγαίνουν στον πελάτη ένα άδειο κοντέινερ στην αποθήκη του να το γεμίζει και το φορτηγό θα το φέρνει στο Θριάσιο, όπου θα το φορτώνει ένας γερανός πάνω στο τρένο. Κάθε ζευγάρι τρένων υπολογίζουμε ότι θα ''βγάζει'' 150 φορτηγά από το δρόμο, αφού το τρένο μπορεί να μεταφέρει το ισοδύναμο 70-80 φορτηγών, με ό,τι θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση συνεπάγεται αυτό», εξήγησε ο κ.Ζηλιασκόπουλος.