Οι μεγαλύτεροι ρυθμιστικοί παράγοντες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς βρέθηκαν στο Πεκίνο για το φόρουμ του Παγκόσμιου Τουριστικού Οργανισμού Πόλεων, όπου η Θεσσαλονίκη έκλεψε τις εντυπώσεις, ενώ ακόμη και το Χιούστον ή η Βαλέτα ήθελαν να μάθουν συγκεκριμένα μυστικά marketing της πόλης!
Το σημαντικό είναι ξέρεις σε ποια φόρουμ και σημαντικές ομάδες πρέπει να ανήκεις, και το φόρουμ του Πεκίνου είναι σίγουρα μια από αυτές, ειδικά για θέματα προβολής και τουριστικής ανάδειξης πόλεων. Η Θεσσαλονίκη έγινε μέλος τους Οργανισμού το 2013. Στις 12 Σεπτεμβρίου έγινε και η επίσημη τελετή αποδοχής της πόλης στον Οργανισμό. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι όλοι οι μεγάλοι συντελεστές της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς (διεθνή ταξιδιωτικά γραφεία, αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια) καθώς και 55 πόλεις -από την Ουάσινγκτον και το Λονδίνο ως τη Σόφια- συμμετέχουνσε αυτήν τη νέα διεθνή πλατφόρμα τουρισμού με έδρα το Πεκίνο.
Κατά την ανταλλαγή απόψεων και την καταγραφή καλών πρακτικών στο φόρουμ των Δημάρχων έκανε ιδαίτερα θετική εντύπωση η στοχευμένη τουριστική πολιτική που εγκαινίασε ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης σε τουριστικές αγορές από τις οποίες μπόρεσε άμεσα να επωφεληθεί η πόλη της Θεσσαλονίκης. (Ισραήλ, Τουρκία, Ρωσία και Βαλκάνια). Ως παραδείγματα καλών πρακτικών υιοθετήθηκαν από όλους τους συμμετέχοντες και οι δράσεις διαμόρφωσης τουριστικής συνείδησης και τοπικής υπερηφάνειας που παρουσιάστηκαν από τον Εντεταλμένο Σύμβουλο Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλλονίκης Σπύρο Πέγκα (στη φωτογραφία έξω από το περίπτερο), έτσι ώστε να υπάρχει ενεργή και βιωματική εμπλοκή των δημοτών σε μια ανοικτή τουριστική πολιτική. Το επιτυχημένο προγραμμα του 'sleepover' –Διανυκτερευση στα Μουσεία για μικρά παιδιά, οι δωρεαν θεματικές ξεναγήσεις το Σ/Κ για τους ενήλικες, το άνοιγμα των απροσπέλαστων Αρχαιολογικών Χώρων με το καλοκαιρινό πρόγραμμα ' Μουσική στα Μνημεία' , καθώς και η εκμάθηση Ρωσικών, Αγγλικών και Τούρκικων για τους επαγγελματίες του τουρισμού στο δημαρχείο και τις δημοτικές βιβλιοθήκες είναι πρακτικές, για τις οποίες υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον υιοθέτησής τους από πόλεις όπως το Χιούστον, η Βαλέτα και τη Φιλιπούπολη.
Τέλος, το περίπτερο της Θεσσαλονίκης που δέσποζε για πέντε μέρες στον κεντρικό πεζόδρομο του Πεκίνου, προσέλκυσε δεκάδες χιλιάδες Κινέζων που πέρασαν και ενημερώθηκαν για τη Θεσσαλονίκη και τις αρετές της, καθώς και για τις επερχόμενες δράσεις και εκδηλώσεις της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας 2014.