Στη δεύτερη φάση της αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων έχει μπει το ΤΑΙΠΕΔ, με επτά από τα έντεκα κοινοπρακτικά σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συνεχίζουν στη διαδικασία, ενώ παράλληλα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» βρίσκεται μια «ανάσα» από την οριστική αλλαγή σελίδας.
Προ ημερών, υπεγράφη από τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών η απόφαση για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 26,7% του μετοχικού κεφαλαίου του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών από την Hochtief στην καναδική εταιρεία PSP Investments. Οπως αναφέρει το Εθνος, με την παραχώρηση του εν λόγω ποσοστού, οι Καναδοί θα αποκτήσουν το management του αεροδρομίου, αφού σύμφωνα με την σύμβαση, ο κάτοχος του συγκεκριμένου ποσοστού προτείνει πρόσωπο της επιλογής του για την θέση του εκτελεστικού διευθυντή.
Το ελληνικό Δημόσιο παράλληλα, ενδιαφέρεται για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου, καθώς επιδιώκει να πουλήσει ότι ολόκληρο το 55% που κατέχει, είτε το 30%.
Για το αεροδρόμιο, έχουν δείξει ενδιαφέρον μέχρι στιγμής αρκετές εταιρείες συμπεριλαμβανομένων δύο κινεζικών ομίλων, ωστόσο η κυβέρνηση θεωρεί ότι κατά πάσα πιθανότητα οι Καναδοί είναι αυτοί που θα θελήσουν να αυξήσουν το ποσοστό τους.
Στην επόμενη φάση η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων
Εν τω μεταξύ, η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων μπαίνει στην δεύτερη φάση, καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ στη διαδικασία συνεχίζουν να μετέχουν επτά από τις 11 κοινοπρακτικές εταιρείες οι οποίες είχαν δηλώσει ενδιαφέρον.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες, με την πρώτη να περιλαμβάνει τους αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας, ενώ στη δεύτερη περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου και Σκιάθου.
Οι επενδυτές, θα αναλάβουν την διαχείριση των αεροδρομίων για 30- 35 χρόνια, ενώ θα προβλέπεται και δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης τους.
φωτογραφία: fosphotos.com