Το Honda Civic Type R έχει τη δική του παράδοση και ιστορία καθώς και το δικό του φανατικό κοινό στην πάντα δύσκολη και απαιτητική κατηγορία των hot hatches. Όπως δείχνουν όμως τα πράγματα η ιαπωνική εταιρεία θα βάλει πολύ ψηλά τον πήχη για την επόμενη γενιά του.
Η οποία θα παρουσιαστεί σε δύο χρόνια από τώρα και ήδη δοκιμάζεται εντατικά, καθώς ο στόχος που έχει τεθεί είναι ιδιαίτερα δύσκολος: η Honda θέλει το νέο Civic Type R να είναι το πιο γρήγορο προσθιοκίνητο εκεί όπου κάθε σπορ μοντέλο που σέβεται τον εαυτό του δοκιμάζεται και αποδεικνύει τις δυνατότητές του. Στο κλασικό Nuerburgring των 20,8 χιλιομέτρων, τη διάσημη γερμανική πίστα που είναι γνωστή και σαν «Πράσινη Κόλαση». Ή σκέτο Ring.
Ατού του Type R σε αυτήν την προσπάθεια θα είναι ο καινούργιος κινητήρας του. Ο οποίος δεν θα είναι 1.6 όπως έλεγαν οι φήμες αλλά ένας 2.000 κυβικών με άμεσο ψεκασμό και turbo (o πρώτος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης σε Honda παραγωγής), που, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρόεδρος της ιαπωνικής εταιρείας, θα αποδίδει τουλάχιστον 280 ίππους. Αν βάλει κανείς στην εξίσωση ότι οι πωλήσεις του Civic Type R θα ξεκινήσουν το 2015 το πιθανότερο είναι ότι τα άλογα του θα έχουν ξεπεράσει μέχρι τότε τα 300.
Είτε με 280 είτε με 300+ άλογα πάντως οι δυνατότητές του αναμένονται μεγάλες, όπως ήδη φαίνεται στο βίντεο από τις δοκιμές του στην Πράσινη Κόλαση, με τον Gabriele Tarquini, τον οδηγό της Honda στο WTCC, στο τιμόνι. Όσο για το καμουφλάζ είναι απαραίτητο, μιας και αφενός μιλάμε για ένα πρώιμο στάδιο της εξέλιξης και αφετέρου το Type R θα διαφοροποιείται και οπτικά από τα πιο ταπεινά Civic.