CINETROLL: Τελικά ο Eλληνας ψοφάει για ποιότητα-Μετά τον Γούντι Aλεν, «έσπασαν» τα ταμεία τα «Στρουμφάκια» - iefimerida.gr

CINETROLL: Τελικά ο Eλληνας ψοφάει για ποιότητα-Μετά τον Γούντι Aλεν, «έσπασαν» τα ταμεία τα «Στρουμφάκια»

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος προσπαθεί να καταλάβει την ψυχοσύνθεση του ιθαγενούς θεατή και το γιατί 'πάτωσε' μεγαλοπρεπώς μια από τις πιο αναμενόμενες ταινίες της χρονιάς.

Ο Έλληνας θεατής αναδεικνύεται σε πρωταθλητή της σιγουράντζας. Του "αυτό ξέρω αυτό εμπιστεύομαι". Από την πολιτική μέχρι την ψυχαγωγία. Όσο κι αν κοπανιέται με "οργισμένο" οίστρο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αποδείξει το αντίθετο. Τα ίδια πράγματα θα ψηφίζει, τα ίδια πρόσωπα θα καταναλώνει τηλεοπτικά, τις ίδιες ταινίες θα επικροτεί. Είτε αυτό αφορά σε ένα καλλιτεχνικό φιλμ, είτε σε ένα blockbuster. Γερασμένος λαός με γερασμένα είδωλα, πρότυπα και γούστα. Χωρίς καμία διάθεση να μπει στην περιπέτεια και το ρίσκο της ανακάλυψης, του καινούργιου, του διαφορετικού.

Αναμενόμενος ο χαμός για την τελευταία ταινία του Γούντι Άλεν, "Θλιμμένη Τζασμίν". Όχι όμως για την αναμφισβήτητη ποιότητα της ταινίας που είναι μία από τις καλύτερες της νέας σεζόν. Αλλά επειδή γράφει πάνω της με μεγάλα γράμματα, "καλλιτεχνική σιγουράντζα ευρέως βεληνεκούς". Στα ελληνικά αυτό μεταφράζεται σε "must see" για να έχουμε να λέμε στο κομμωτήριο τώρα που είναι και η εποχή του. Το καλοκαίρι τι να πεις με το μαλλί τζίβα από τη θάλασσα; Να συζητήσεις για τον Γούντι Άλεν στην ψαροταβένα τρώγοντας τσιπούρες; Δεν κολλάει. Γι αυτό και δεν πάει να βγήκαν αξιοσημείωτες καλλιτεχνικά κι εμπορικά ταινίες; Κατέληξαν άκλαφτες.

Το ίδιο ισχύει και για τη σαρωτική επιτυχία που σημείωσαν τα "Στρουμφάκια 2". Μία από τις πιο αδιάφορες και κακόγουστες παιδικές ταινίες εδώ και καιρό. Πού να τρέχει ο γονιός να ψάξει και να ανακαλύψει μια πιο εκλεκτική κινηματογραφική ή ψυχαγωγική πρόταση για το βλαστάρι του; Tα 'Στρουμφάκια" θυμάται από τα δικά του παιδικά χρόνια, αυτά επιλέγει. Που για να μην παρεξηγηθώ κι όλας, δεν έχω τίποτα με τα αυθεντικά λατρεμένα "Στρουμφάκια". Με την τραβεστί κινηματογραφική μεταγραφή τους όμως έχω. Ιδίως από τη στιγμή που ξεπερνάνε κάθε λογικό εισπρακτικό ρεκόρ.

Σε μία εβδομάδα, κατά την οποία η νέα ταινία ενός από τους πιο αγαπημένους στο ελληνικό κοινό σκηνοθέτες, που στις Η.Π.Α. έκανε ακόμα και τον Σκορσέζε να πάθει την πλάκα του, υπέστη Βατερλώ. Κυρίως εξ' αιτίας του εντελώς αψυχολόγητου χειρισμού της από την εταιρεία διανομής του "The Grandmaster". H oποία εταιρεία, επέλεξε να κυκλοφορήσει μια ταινία που το κύριο ατού της είναι η αισθητική της, η οπτικοακουστική μαγεία δηλαδή, σε δύο μόλις αίθουσες. Αμφότερες θερινές και η μία εκ των δύο αιθουσών με μέτριες συνθήκες προβολής. Με οικτρό αποτέλεσμα, μόλις 713 εισιτήρια. Πιο κάτω δηλαδή κι από πειραματικό ντοκιμαντέρ με παραπληγικούς από την Ονδούρα, για μια ταινία του Γουόν Καρ Βάι. Αν και κυκλοφορεί η φήμη ότι από αυτή την Πέμπτη η ταινία θα ανοίξει σε περισσότερες αίθουσες, όμως φοβάμαι ότι πλέον είναι πολύ αργά.

Σαν αντίλογο, (που τον έχω ακούσει στο παρελθόν από διανομείς) μπορεί να μου πει κάποιος: "Ώπα ρε μάγκα ξερόλα, δεν γνωρίζω εγώ ο έμπορας της ταινίας τις πραγματικές τις ικανότητες και ξέρεις εσύ ταπεινό μου μισθοσυντήρητο δημοσιογραφάκι; Και στην τελική, δικό μου είναι το εμπόρευμα'κι ότι γουστάρω το κάνω". Πάσο μεγάλε, όμως αν βλέπεις μια ταινία σαν εμπόρευμα, μην το πάρεις προσωπικά αν σε αποκαλέσω '"μανάβη" αφ' ενός. Και αφ' ετέρου μην παραπονεθείς γιατί δεν τσουλάνε τα προϊόντα από τα ράφια σου αν έχεις επιλέξει να τα εκθέτεις μέσα στη σκόνη και στο βάθος του μαγαζιού. Εσύ διαμορφώνεις σε μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά και τις συνήθειες των πελατών σου, εσύ και θα λουστείς το αποτέλεσμα. Πιο αναλυτικά, οι πέντε πιο δημοφιλείς ταινίες στις ελληνικές αίθουσες που επισκέφτηκαν 145.309 θεατές στο τετραήμερο 5 – 8 Σεπτεμβρίου, ήταν οι εξής:

1.ΤΑ ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ 2: 56.198 εισιτήρια

2.ΘΛΙΜΜΕΝΗ ΤΖΑΣΜΙΝ: 25.040 εισιτήρια (81.500 σύνολο)

3.ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΧΤΥΠΗΜΑ: 13.082 εισιτήρια

4.ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΙΛΕΡ: 11.618 εισιτήρια (108.806 σύνολο)

5.ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ: 8.568 εισιτήρια (73.434 σύνολο)

Πρωτιά χωρίς αξία όμως στις Η.Π.Α. για τον Βιν Ντίζελ και το "Riddick". Σε ένα από τα πιο υποτονικά εισπρακτικά τριήμερα όλης της χρονιάς. Πιο αναλυτικά, οι πέντε πιο δημοφιλείς ταινίες στο αμερικάνικο box office για το τριήμερο 6 – 8 Σεπτεμβρίου, ήταν οι εξής:

1.RIDDICK: 19 εκ. δολάρια

2.LEE DANIEL'S, THE BUTLER: 8,4 εκ. δολάρια (91,4 σύνολο)

3.ΙΝSTRUCTIONS NOT INCLUDED: 8,15 εκ. δολάρια (20,14 σύνολο)

4.OIKOΓΕΝΕΙΑ ΜΙΛΕΡ: 7,7 εκ. δολάρια (124 σύνολο)

5.ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ: 4,12 εκ. δολάρια (79,1 σύνολο)

*** ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana Κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ