Τα εμπόδια που καλείται να ξεπεράσει η αγορά, προκειμένου να λειτουργήσει εύρυθμα κατέγραψε ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Αναλυτικά εντόπισε 500 προβλήματα που αποτελούν τροχοπέδη για την αγορά και τον ανταγωνισμό στην Ελλάδα στην έκθεσή του, ενώ «απαντήσεις» σε αυτά θα παρουσιαστούν στο τέλος του μήνα.
Μεταξύ άλλων εμπόδιο αποτελούν υπουργικές αποφάσεις, νόμοι και προεδρικά διατάγματα, όπως επισημαίνει η σχετική έκθεση του ΟΟΣΑ στην οποία αξιολογείται ο ανταγωνισμός σε τέσσερις τομείς: οικοδομικά υλικά, λιανεμπόριο, βιομηχανική παραγωγή και τουρισμό.
Ουσιαστικά ο ΟΟΣΑ αρχικά χαρτογράφησε τα προβλήματα και θα αξιολογήσει τις υπερβολικές προστατευτικές ρυθμίσεις. Ανάμεσα σε αυτές είναι περιορισμοί στην έναρξη λειτουργίας νέων επιχειρήσεων, φραγμοί εισόδου και εξόδου από ένα κλάδο, ρυθμίσεις που επηρεάζουν την επιχειρηματική συμπεριφορά, κανόνες που επιβάλλουν βιομηχανικοί και επαγγελματικοί κλάδοι, ρυθμίσεις περί ανωτάτων και κατωτάτων τιμών και τα λοιπά.
Μεταξύ των 500 εμποδίων είναι και η νομοθεσία η οποία καθορίζει το μέγεθος των σιλό με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται η βιομηχανική δραστηριότητα, ενώ άλλη νομοθεσία προβλέπει ότι αν ένας αγρότης έχει πάνω από 20 στρέμματα επιβάλλεται να έχει υποχρεωτικά γεωπόνο, όπως ανέφερε ενδεικτικά ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κωστής Χατζηδάκης.
Ράιχενμπαχ: Σημαντική πρόοδος στο θέμα των αυτοκινητόδρομων
Αυτό το ζήτημα αλλά και η διευκόλυνση του εξαγωγικού εμπορίου, το νέο πλαίσιο που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων, η επανεκκίνηση των οδικών έργων και η ρευστότητα, συζητήθηκαν στη συνάντηση που είχε ο κ. Χατζηδάκης με τον επικεφαλής της Ομάδας Δράσης, Χόρστ Ράιχενμπαχ.
Ο τελευταίος αναγνώρισε πως στο θέμα των αυτοκινητόδρομων έχει γίνει σημαντική πρόοδος. «Γίνονται τα τελικά βήματα και σύντομα οι σχετικές συμβάσεις θα μπορούν να πάνε στη Βουλή για κύρωση», είπε. Οπως τόνισε, η επανεκκίνηση αυτών των έργων θα συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία 1-2% του ΑΕΠ το χρόνο, ενώ θα συμβάλλει και στην απασχόληση.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε ότι τις επόμενες ημέρες θα γνωρίζουμε ποια θα είναι τα πρώτα στοιχεία από την παροχή ρευστότητας στην πραγματική οικονομία από τις Τράπεζες. Ο ίδιος εκτίμησε ότι το 2013 θα είναι τελευταία δύσκολη χρονιά για την Ελλάδα και οι διαρθρωτικές αλλαγές που γίνονται αποτελούν τη βάση για να μπει η χώρα σε δρόμο ανάκαμψης και ανάπτυξης. Επισημαίνοντας «έχουμε κάνει τα ¾ της διαδρομής για πλέον κάνουμε τα τελευταία χιλιόμετρα. Ωστε οι θυσίες των Ελλήνων πολιτών να μην πάνε χαμένες».
Σημείωσε δε ότι στόχος είναι η αντιμετώπιση των καρτέλ και η λειτουργία του ανταγωνισμού, ενώ στόχος της Κυβέρνησης είναι η χώρα να γίνει πιο φιλική στις επενδύσεις αλλά και στις εξαγωγές για να έχουμε όπως είπε πιο εξωστρεφή οικονομία.