Στις 14 Σεπτεμβρίου, ανήμερα του Σταυρού, αλλά και μέρα γενεθλίων του εφοπλιστή Γιάννη Λάτση θα κάνει το παρθενικό του ταξίδι το μοναδικό πλωτό μουσείο της χώρας, η περίφημη Νεράιδα. Ενα πλοίο με συμβολισμούς και τεράστια συναισθηματική αξία για την οικογένεια Λάτση που χρηματοδότησε τη μετασκευή του και το έκανε μουσείο που θα εκτελεί διαδρομές στον Αργοσαρωνικό!
Η οικογένεια του Ιωάννη Σ. Λάτση αποφάσισε το 2007 τη μετασκευή του «Νεράιδα», παλαιού επιβατηγού του Αργοσαρωνικού, σε πλωτό μουσείο, με κύριο εκθεσιακό άξονα την επιχειρηματική πορεία του ιδιοκτήτη του. Τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου το πλοίο μεταφέρθηκε στο Sibenik της Κροατίας. Η μετασκευή και μετατροπή του σε πλωτό μουσείο διήρκεσαν περίπου 2 χρόνια και, στις 29 Απριλίου του 2010, το πλοίο επέστρεψε στην Ελευσίνα.
Το «Νεράιδα» αγοράστηκε από τον Γιάννη Λάτση στο τέλος του 1949 και ήρθε να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή του δραστηριότητα αλλά και να φέρει μια γεύση άνεσης και πολυτέλειας στη μέχρι τότε παραμελημένη ελληνική ακτοπλοΐα. Ταξίδεψε μαζί με τους επισκέπτες των νησιών του Αργοσαρωνικού για περίπου 25 χρόνια, αποτελώντας, όχι την πιο επικερδή, αλλά σίγουρα μία από τις πιο αγαπημένες δραστηριότητες του πλοιοκτήτη του.
Αναγνωρίζοντας τη σημασία του πλοίου για το επιχειρηματικό του ξεκίνημα, ο Γιάννης Λάτσης και η οικογένειά του δεν έστειλαν ποτέ το «Νεράιδα» για διάλυση, αντιθέτως, το διατήρησαν παροπλισμένο στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ελευσίνας για περισσότερα από 30 χρόνια. Σήμερα, η «Νεράιδα» του καπετάν-Γιάννη πλέει πάλι σε γνώριμα νερά, αποτελώντας ταυτόχρονα μνημείο της ελληνικής ακτοπλοΐας, εντυπωσιακό δείγμα ανακατασκευής παλαιού σκαριού, αλλά και μουσείο της επιχειρηματικής πορείας του ιδιοκτήτη της. Το πλωτό μουσείο θα κάνει διαδρομές στα νησιά του Αργοσαρωνικού προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία.
Οι επισκέπτες και οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία μέσω ειδικού ενημερωτικού υλικού να μάθουν τα πάντα για την ιστορία του πλοίου, ουσιαστικά της ελληνικής ναυτιλίας αλλά και του μοναδικού Γιάννη Λάτση που ξεκίνησε από μια βάρκα στο Κατάκολο και έγινε μεγιστάνας.