Η επωνυμία quattro είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Audi, ενώ το Sport quattro με τους 306 ίππους του ήταν εκεί στις αρχές της δεκαετίες του '80 η απόλυτη ένδειξη του (τότε) τεχνικά εφικτού. Τόσο στους δημόσιους δρόμους όσο και στους αγώνες με κορυφαία στιγμή του την ιστορική ανάβαση στο Pikes Peak με τον κορυφαίο rally man Walter Roehrl πίσω από το τιμόνι του.
Σήμερα, 30 χρόνια μετά την επίσημη πρεμιέρα του αρχέτυπου Sport quattro, η Audi κάνει μια βαθιά βουτιά στην ιστορία και την παράδοσή της και παρουσιάζει τη σύγχρονη εκδοχή του. Ένα high tech, από όλες τις απόψεις, Sport quattro, που επιπλέον έχει και επιθετική εμφάνιση, που προσδιορίζεται κυρίως από τη μεγάλη μάσκα που έχει υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια στα μοντέλα της η εταιρεία, από τα φουσκωμένα φτερά και γενικά από το μυώδες αμάξωμα.
Το οποίο με μήκος μόλις 4,60 μέτρων είναι σχετικά μικρό –πάντα με τα σύγχρονα δεδομένα- για ένα κουπέ 2+2 θέσεων. Από την άλλη όμως τόσο το μεγάλο πλάτος των σχεδόν 2 μέτρων όσο και το εξίσου μεγάλο μεταξόνιο των 280 εκατοστών εξασφαλίζουν πέρα από τις εντυπώσεις και τους απαραίτητους χώρους στο εσωτερικό.
Στο εντυπωσιακό εσωτερικό που αποστασιοποιείται από τα συνηθισμένα στάνταρ της γερμανικής εταιρείας και δείχνει πολύ μοντέρνο και ιδιαίτερο. Ακριβώς όπως ιδιαίτερο είναι όλο το concept Sport quattro, ενώ οι όποιες υπερβολές –σε αυτές συγκαταλέγονται και οι θηριώδεις ζάντες των 21 ιντσών- επιτρέπονται σε ένα πρωτότυπο, ο λόγος ύπαρξης του οποίου είναι μεταξύ άλλων να εντυπωσιάσει και όσο γίνεται περισσότερο.
Πέρα από εντυπωσιακό το Audi Sport Quattro είναι και plug in υβριδικό, με το σύστημα να αποτελείται από τον καινούργιο V8 των 4.000 κυβικών της μάρκας με τα διπλά turbo, με τη δυνατότητα απομόνωσης των μισών κυλίνδρων όταν δεν χρειάζεται η συμβολή τους και με 560 ίππους, καθώς και από έναν ηλεκτροκινητήρα 110 kW. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 700 ίππους, η κατανάλωση είναι μόλις 2,5 λίτρα, οι εκπομπές CO2 μόνο 59 γραμμάρια, η δυνατότητα καθαρά ηλεκτρικής κίνησης φτάνει μέχρι και τα 50 χιλιόμετρα, ενώ οι επιδόσεις εντυπωσιακές, παρά το βάρος των 1.850 κιλών: 0-100 σε 3,7 δεύτερα και τελικά πάνω από 300.
Όσο για την τιμή του σύγχρονου Audi Sport Quattro όταν το 2016 περάσει στην περιορισμένου ύψους παραγωγή υπολογίστε πάνω από 200.000 ευρώ.