Το Toyota Land Cruiser συγκαταλέγεται από το 1951, μαζί με τα Jeep και τα Land Rover, στα blue chip των 4x4. Εδώ και 60+ χρόνια λοιπόν η ιστορία έχει γράψει 12 γενιές, με 40 διαφορετικά αμαξώματα και 36 συνολικά κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, που έχουν κατασκευαστεί σε 9 διαφορετικές χώρες και πουληθεί σε 130.
Με αυτή την κληρονομιά στην πλάτη του, το νέο Land Cruiser μπορεί να μην εισάγει καινά δαιμόνια στην κατηγορία, αλλά έχει προάγει το θέμα μεγάλο 4x4. Δομικά το ίδιο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά μεταξόνιο είναι μια ασφαλής ένδειξη πως το πλαίσιο δεν άλλαξε, αλλά λόγω των μεταβολών στους προφυλακτήρες το μήκος έχει φτάσει σχεδόν τα 4,80 μέτρα στην πεντάθυρη έκδοση και λίγο πάνω από τα 4,30 στην πιο σνομπ τρίθυρη. Εντυπωσιακό για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας είναι ότι η διάμετρος στροφής του 3θυρου είναι μόλις 10,4 μέτρα, γεγονός που διευκολύνει τόσο μέσα στην πόλη όσο και πέρα από την άσφαλτο. Στο τελευταίο βοηθά και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος –από 20,5 έως 22 εκατοστά ανάλογα με την έκδοση- ενώ συνολικά και η νέα γενιά του Land Cruiser αποδεικνύεται ένα εξαιρετικά ικανό τζιπ.
Ο οδηγός για να κινηθεί off road έχει στη διάθεση του τρία μπλοκέ διαφορικά, δυνατότητα κλειδώματος της μετάδοσης στο 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων, κοντές σχέσεις και μεγάλες δυνατότητες άρθρωσης της ανάρτησης. Παράλληλα, όπως και στην τρέχουσα γενιά, υπάρχει και το TEMS, το ηλεκτρονικό σύστημα που διαθέτει 4 επιλογές για την απόσβεση των αμορτισέρ ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και το έδαφος και το οποίο συνδυάζεται με πνευματική ανάρτηση πίσω, ενώ χρεώνεται επιπλέον.
Η πιο κοντή 3θυρη έκδοση του νέου Toyota Land Cruiser κινείται αποκλειστικά από έναν πετρελαιοκινητήρα 3.000 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 190 ίππους, χρειάζεται επίσημα 7,9 λίτρα diesel για κάθε 100 χιλιόμετρα και βέβαια είναι διαθέσιμος και για το 5θυρο. Για το οποίο υπάρχει και ένας V6 βενζίνης με 4.000 κυβικά, σύστημα Dual VVT-i και 282 ίππους, που χρειάζεται αντίστοιχα 10,8 λίτρα αμόλυβδης.