Σε «στάσιμα νερά» κινείται το μέτρο της μείωσης του ΦΠΑ από το 23% στο 13% στην εστίαση, καθώς από την 1η Αυγούστου οπότε και ξεκίνησε η εφαρμογή του μέτρου, μόλις το 21,4% των επιχειρηματιών έριξαν τις τιμές στα προϊόντα τους.
Ενα μήνα μετά την εφαρμογή του μέτρου, η ανταπόκριση παραμένει χλιαρή καθώς από τους 70.000 καταστηματάρχες, μόλις οι 15.000 έχουν προμηθευθεί το θαλασσί σήμα το οποίο υποδεικνύει στους καταναλωτές πως πέρασαν στις τιμές τους τη μείωση του ΦΠΑ, αναφέρουν τα Νέα.
Την χλιαρή ανταπόκριση των καταστηματαρχών στο νέο μέτρο, παραδέχθηκε και ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς κατά τη διάρκεια παρουσίασης έρευνας της Συνομοσπονδίας, ενώ οι προβλέψεις του είναι επίσης απαισιόδοξες για το μέλλον, καθώς αφού τον πρώτο μήνα εφαρμογής του μέτρου η ανταπόκριση είναι χλιαρή, ενισχύονται οι εκτιμήσεις ότι τώρα που δεν υπάρχει και η σχετική καμπάνια και η προώθηση από το υπουργείο Οικονομικών, λίγοι επιχειρηματίες θα προστεθούν στο σημερινό νούμερο.
Στο υπουργείο Οικονομικών, βρίσκονται σε «συναγερμό», καθώς ο Γιάννης Στουρνάρας και το επιτελείο του εξέφρασαν την εκτίμηση στα τέλη Ιουλίου, πως το «πείραμα» της μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση δεν θα μείωνε τα έσοδα του προϋπολογισμού, καθώς θα αυξανόταν η ζήτηση στις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα οι καταστηματάρχες να εκδίδουν κανονικά αποδείξεις.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής το υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη αρχίσει να «πονοκεφαλιάζει», καθώς υπάρχει προβληματισμός για τα έσοδα, ενώ υπάρχει φόβος στο υπουργείο πως τα απολογιστικά στοιχεία για το τρίτο τρίμηνο του 2013 θα εμφανίζουν υστέρηση συγκριτικά με τα αντίστοιχα του 2012. Ασφαλή εικόνα πάντως για το εάν «βάλτωσε» το νέο μέτρο, θα διαμορφωθεί στο τέλος του Οκτωβρίου όταν θα έχουν εκκαθαριστεί οι περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ των επιχειρηματιών για το τρίτο τρίμηνο του 2013.