Ελληνοτουρκική σύρραξη στη Βρετανία για το γιαούρτι - Ο θρίαμβος της ΦΑΓΕ και ο Τούρκος που πλούτισε πουλώντας «ελληνικό» γιαούρτι - iefimerida.gr

Ελληνοτουρκική σύρραξη στη Βρετανία για το γιαούρτι - Ο θρίαμβος της ΦΑΓΕ και ο Τούρκος που πλούτισε πουλώντας «ελληνικό» γιαούρτι

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σε μήλον της έριδος έχει μετατραπεί το ελληνικό γιαούρτι στην Βρετανία, πυροδοτώντας δικαστικές «συρράξεις» μεταξύ εταιρειών για το ποιος θα διεκδικήσει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά, με την ελληνική πλευρά να βγαίνει μέχρι στιγμής νικήτρια.

Πιο συγκεκριμένα, μαίνεται η διαμάχη της εδώ και 30 χρόνια κραταιάς στις εξαγωγές ΦΑΓΕ με την τουρκικών συμφερόντων Chobani του Τούρκου κουρδικής καταγωγής Hamdi Ulukaya, για τον οποίο ακούγεται ότι σχεδιάζει «επιχειρηματική» εισβολή στην Ελλάδα, αλλά και την είσοδο της Κρι-Κρι στην αρένα των διεκδικήσεων.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του euro2day (της Αλεξάνδρας Γκίτση), «30 χρόνια μετά, και έχοντας προηγηθεί την περασμένη Άνοιξη μια δικαστική διαμάχη, επί Βρετανικού εδάφους, μεταξύ της ΦΑΓΕ και της αμερικανικής Chobani, από την οποία νικήτρια βγήκε η ΦΑΓΕ και το ελληνικό γιαούρτι, μια ακόμη ελληνική γαλακτοβιομηχανία διεκδικεί μερίδιο από την αναπτυσσόμενη αυτή κατηγορία.

Ο λόγος για την σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ ΚΡΙ η οποία ανακοίνωσε χθες τη συνεργασία της με την αγγλική αλυσίδα super market Waitrose. Η συνεργασία αφορά στην παραγωγή από την ΚΡΙ ΚΡΙ για λογαριασμό της βρετανικής αλυσίδας ελληνικού γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας».

Καθώς αναφέρεται στο δημοσίευμα, ο Hamdi Ulukaya δεν σκοπεύει να μείνει άπραγος: «μπορεί να έχασε μια μάχη, αλλά δεν φαίνεται διατεθειμένος να χάσει και τον πόλεμο. Μια γεύση για το τι μέλλει γενέσθαι έδωσε πριν από λίγες ημέρες ο manager της Chobani UK Christin Fung ο οποίος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο παραγωγικής επέκτασης της εταιρείας στην Γηραιά Ήπειρο. Μιλώντας στο dairyreporter δήλωσε μεταξύ των άλλων: "ελπίζουμε η προέλευση των γιαουρτιών που διαθέτουν στη Βρετανική αγορά –σ.σ. τα γιαούρτια προέρχονται από το εργοστάσιο της εταιρείας στη Ν. Υόρκη- να προέρχονται σύντομα κάπου από την Ευρώπη... Υπάρχουν σχέδια να μεταφερθεί η παραγωγή πιο κοντά στους Βρετανούς καταναλωτές".

Τέλος, το δημοσίευμα διευκρινίζει:

«Μια απάντηση η οποία σηκώνει πολλές αναγνώσεις, ακόμη και αυτή της παραγωγικής επέκτασης της εταιρείας στην Ελλάδα. Και αυτό γιατί η απόφαση του Βρετανικού δικαστηρίου, στην οποία έχει ασκήσει έφεση, έχει δέσει τα χέρια της Chobani η οποία αν επιθυμεί να επαναλάβει ένα αντίστοιχο success story με αυτό των ΗΠΑ, θα πρέπει να βρει λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει αφού δεν μπορεί να κάνει χρήση του όρου ελληνικό γιαούρτι στα προϊόντα της.

Παρ' όλα αυτά συνεχίζει να παίζει κλεφτοπόλεμο, ρίχνοντας στην αγορά νέα προϊόντα, ανταγωνιζόμενη την ΦΑΓΕ, ενώ αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη με την έναρξη νέας εμπορικής συνεργασίας με το ASDA αυτό το μήνα.

Το ενδιαφέρον της Chobani για παραγωγική επέκταση στην Ελλάδα δεν είναι καινούργιο. Η εταιρεία του Hamdi Ulukaya, είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση της ηπειρώτικης γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη.

Βέβαια της όποιας παραγωγικής επέκτασης της Chobani στη Γηραιά Ήπειρο, και δη στην Ελλάδα, προηγείται η νέα δικαστική διαμάχη με τη ΦΑΓΕ. Σημειώνεται ότι η Chobani έχει καταθέσει έφεση κατά της απόφασης του Βρετανικού Δικαστηρίου, η οποία θα εκδικαστεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Στην περίπτωση που η Chobani δεν κερδίσει την έφεση, οι ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες, το ελληνικό γιαούρτι και η ελληνική παραγωγή θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι. Σε ότι αφορά την Chobani και τον Hamdi Ulukaya θα πρέπει να βρει άμεσα λύση σε ένα σταυρόλεξο η λύση του οποίου θα μπορούσε να βρίσκεται στα ελληνικά χωρικά ύδατα».

Τι ισχύει όμως για την Chobani;

Σύμφωνα με παλαιότερο δημοσίευμα του epirus-tv-news.blogspot.gr:

«Η φίρμα Chobani σήμερα είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής της αμερικανικής αγοράς γιαουρτιού. Είναι το πιο καλοπουλημένο συσκευασμένο γιαούρτι στα ράφια των αμερικανικών καταστημάτων τροφίμων, το προϊόν που αλλάζει τα δεδομένα σε έναν ολόκληρο κλάδο και αναγκάζει κολοσσιαίες πολυεθνικές όπως οι Groupe Danone και Kraft Foods να αναδιπλωθούν και να παρουσιάσουν νέα προϊόντα.

Για την ακρίβεια, να δημιουργήσουν και να διαφημίζουν «ελληνικά γιαούρτια». Γιατί αίφνης οι Αμερικανοί καταναλωτές ανακάλυψαν ότι το ελληνικό γιαούρτι έχει τελείως διαφορετική γεύση από τα κανονικά, οι διαφημιστές βρήκαν πεδίον δόξης λαμπρόν για να δημιουργήσουν νέες καταναλωτικές ανάγκες και οι οικονομικοί αναλυτές σπεύδουν να αιτιολογήσουν για ποιον λόγο αυτά τα «νέα προϊόντα εθνικής ταυτότητας» μπορούν να δικαιολογήσουν υπεραξίες, δηλαδή να πωλούνται στη διπλάσια τιμή ανάλογων «κανονικών» προϊόντων, και παρ' όλα αυτά να είναι ευτυχισμένοι και οι καταναλωτές και οι επιχειρηματίες...

Διότι αυτό ακριβώς συμβαίνει πλέον στην αμερικανική αγορά: το γιαούρτι Chobani είναι το Νο 1 σε πωλήσεις. Υποστηριγμένο από μια πανέξυπνη διαφημιστική εκστρατεία που περιλαμβάνει δικό του website (chobani.com), σελίδα στα social media Facebook και Twitter, αφίσες στους δρόμους και στα μέσα μεταφοράς, ακόμα και βιντεάκια στο YouTube, το γιαούρτι που παρασκευάζει η εταιρεία Agro Farma έχει γίνει το απόλυτο χιτ της αγοράς και πυροδότησε τη δημιουργία ολόκληρου κλάδου «ελληνικού γιαουρτιού». Ενός γιαουρτιού που παρασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του South Edmeston στη Νέα Υόρκη, από έναν Τούρκο!».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ