Ο Μουτζούρης, το ξεχωριστό τρενάκι του Πηλίου, ετοιμάζεται να βγει μια μοναδική, νυχτερινή βόλτα τη Δευτέρα 19 Αυγούστου, με αφορμή τον εορτασμό της επετείου συμπλήρωσης 110 χρόνων της σιδηροδρομικής γραμμής Λεχώνια - Μηλιές (1903 - 2013), προσφέροντας ιδιαίτερες συγκινήσεις στους 120 επιβάτες του.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έδωσε την απαραίτητη άδεια για τη νυχτερινή διαδρομή που θα ξεκινήσει στις 6 το απόγευμα από τα Λεχώνια. Ο Μουτζούρης θα καταλήξει στις Μηλιές, εκεί όπου έχει προγραμματιστεί συναυλία από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Μηλεών «Γρηγόριος Κωνσταντάς».
Μετά τη συναυλία, γύρω στις 12 τα μεσάνυχτα, οι επιβάτες θα ξαναμπούν στο τρενάκι για να επιστρέψουν στην αφετηρία, απολαμβάνοντας τη βόλτα τις πρώτες πρωινές ώρες. «Είναι μοναδική η νυχτερινή διαδρομή με τον Μουτζούρη. Σκοπός μας είναι ο εορτασμός των 110 χρόνων και, μέσω αυτού, η προβολή του τρένου.
Στο πλαίσιο αυτό, μειώσαμε για τους τυχερούς ταξιδιώτες το εισιτήριο στη μισή τιμή και έτσι με πέντε ευρώ θα μπορούν να απολαύσουν και τη διαδρομή αλλά και τη συναυλία στις Μηλιές» δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρος της Εταιρίας Κοινωνικής Παρέμβασης και Πολιτισμού (ΕΚΠΟΛ) Μαγνησίας Κωνσταντίνος Χαλέβας.
Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να προμηθευτούν εισιτήρια για τη διαδρομή, από τα γραφεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Βόλο (Δημητριάδος - Μαυροκορδάτου, τηλ.2421039723) και θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τη συναυλία σε προνομιακή τιμή.
Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας, λόγω των περιορισμένων θέσεων στο τρενάκι και του μεγάλου ενδιαφέροντος ζήτησης εισιτηρίων.
Το τρενάκι του Πηλίου σημάδεψε έντονα την ιστορία και το περιβάλλον του τόπου. Έως το 1971 σκαρφάλωνε στο βουνό, μεταφέροντας ανθρώπους και εμπορεύματα και συνέβαλε στην ανάπτυξη της περιοχής.
Κατασκευαστής του ήταν ο Ιταλός μηχανικός Εβαρίστο Ντε Κίρικο, ο οποίος, χρησιμοποιώντας ντόπιους τεχνίτες, σχεδίασε και κατασκεύασε μια από τις ωραιότερες σιδηροδρομικές γραμμές.
Μετά την κατάργησή του, το 1971, έγιναν προσπάθειες για την επαναλειτουργία του σαν (μουσειακού) τουριστικού σιδηρόδρομου σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς. Έπειτα από σημαντικά έργα ανακατασκευής μέρους της υποδομής, μπήκε και πάλι σε λειτουργία το 1996.