Η αυτοκινητοβιομηχανία διέρχεται μεγάλη κρίση, σε ότι αφορά τουλάχιστον την Ευρώπη, αλλά όλοι οι κατασκευαστές φυσικά και δεν είναι στην ίδια μοίρα. Κι αυτό γιατί δεν έχουν όλοι τα ίδια περιθώρια κέρδους, δεν κερδίζουν τα ίδια ποσά ανά αυτοκίνητο, ενώ μερικοί όχι μόνο δεν κερδίζουν αλλά χάνουν. Τα στοιχεία και τα διαγράμματα που σας παραθέτουμε προέρχονται από έρευνα του CAR, του Center of Automotive Research του γερμανικού πανεπιστημίου του Duisburg που διακρίνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε μαζικές και premium.
Στους μαζικούς κατασκευαστές λοιπόν στην 1η θέση της κερδοφορίας ανά μονάδα βρίσκεται η Toyota, η οποία έχει ένα περιθώριο κέρδους της τάξης του 9%, που μεταφράζεται σε κέρδος 1.801 ευρώ προ φόρων και τόκων σε κάθε αυτοκίνητο. Τα νούμερα αυτά γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά αν λάβει κανείς υπόψη του πως οι αντίστοιχες περσινές τιμές του ιαπωνικού κολοσσού ήταν 3,5% και 707 ευρώ αντίστοιχα, γεγονός που σημαίνει πως αφενός ξεπέρασε τα προβλήματα που προέκυψαν από την καταστροφή στη Fukushima και αφετέρου εκμεταλλεύθηκε το αδύναμο γιέν.
Ακόμα καλύτερο περιθώριο κέρδους, καθώς ανέρχεται σε 9,3%, έχει η Hyundai, όμως το κέρδος της ανά αυτοκίνητο είναι με 1.072 ευρώ σαφώς πιο χαμηλό από αυτό της Toyota, γεγονός που πρέπει να αποδοθεί κυρίως στη μέση τιμή πώλησης των μοντέλων της που δεν ξεπερνά τις 11.000 ευρώ. Καλά τα έχουν πάει, όπως φαίνεται και από το σχετικό διάγραμμα, τόσο η Kia όσο και η Nissan, ενώ από πλευράς Ευρωπαίων πρώτη είναι η Skoda και ακολουθεί η VW.
Αντίθετα κόκκινα νούμερα γράφουν η Fiat -χάνει μεν 130 ευρώ ανά αυτοκίνητο που κατασκευάζει, αλλά σε σχέση με πέρυσι που το αντίστοιχο νούμερο ήταν 381 ευρώ έχει βελτιωθεί σημαντικά- η Seat, ο όμιλος PSA, η GM Eυρώπης, η Renault (η μόνη που δεν βελτιώθηκε σε σχέση με πέρυσι) και κυρίως η Ford Ευρώπης, που κάθε αυτοκίνητο που κατασκευάζει τη ζημιώνει 843 ευρώ, ή 5,7%.
Στους premium κατασκευαστές τόσο η κατάσταση όσο και τα μεγέθη είναι πολύ διαφορετικά. Εδώ λοιπόν πρωταθλήτρια είναι η Porsche, με περιθώριο 18,4% ανά αυτοκίνητο, και κέρδος 16.590 ευρώ. Ακολουθεί η Ferrari με 11,9% μεν, αλλά καθώς τα μοντέλα της είναι αισθητά πιο ακριβά το ποσό που κερδίζει ανά μονάδας είναι 15.000 ευρώ. Ο μόνος κατασκευαστής κύρους που υπολείπεται σε σχέση με τους πρώτους μαζικούς είναι η Mercedes, που έχει περιθώριο +4,9%, που αντιστοιχεί σε 2.012 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που παράγει.