Πρώτα η Θεσσαλονίκη, μετά ο Πειραιάς, τρίτη η Αλεξανδρούπολη. Με αυτή τη σειρά σκοπεύει το ΤΑΙΠΕΔ να ξεκινήσει την διαδικασία πώλησης των ελληνικών λιμανιών.
Αυτά τα τρία κομβικά λιμάνια συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον για το σύνολο των δραστηριοτήτων τους, σύμφωνα με μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ που αποκαλύπτει η Καθημερινή. Το Ταμείο θα επιλέξει -εκτός απροόπτου- τη λύση της απευθείας πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού στους ενδιαφερομένους που θα συμμετάσχουν στους σχετικούς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς και δεν θα ακολουθήσει την οδό της παραχώρησης επιμέρους δραστηριοτήτων. Ιδίως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποδεικνύεται ότι προσφέρει τις μεγαλύτερες προοπτικές, δεδομένου του ανεπίσημου ενδιαφέροντος που έχει εκφραστεί μέχρι σήμερα.
Το συμπέρασμα προκύπτει από σχετική μελέτη σκοπιμότητας που έχει στα χέρια του το ΤΑΙΠΕΔ και που παρουσιάζει η Καθημερινή. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναμένεται να βρεθεί στο επίκεντρο του μετώπου των ιδιωτικοποιήσεων το αμέσως προσεχές διάστημα, καθώς ο σχετικός διαγωνισμός φαίνεται πως θα προηγηθεί εκείνου για τον ΟΛΠ. Αιτία είναι οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης μεταξύ ΟΛΠ και Cosco, αναφορικά με την πρόθεση της τελευταίας να προβεί σε νέα επένδυση ύψους 226 εκατ. ευρώ, για την επέκταση του δυτικού τμήματος του Προβλήτα ΙΙΙ, με αντάλλαγμα την αναστολή της καταβολής ελάχιστου ανταλλάγματος για κάποια χρόνια.
Στη μελέτη αναφέρεται ότι το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ έχουν εκφράσει κυρίως στρατηγικοί επενδυτές από την Ασία-Απω Ανατολή και την Ευρώπη. Ολοι οι ενδιαφερόμενοι θα συμμετείχαν σε διαγωνισμό για την παραχώρηση της δραστηριότητας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, που συγκεντρώνει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, και δευτερευόντως και για την παραχώρηση της δραστηριότητας γενικού φορτίου.
Ανάλογη λύση προκρίνεται και για τον ΟΛΠ, όπου επίσης το ενδιαφέρον που καταγράφεται αφορά το σύνολο των δραστηριοτήτων του λιμανιού. Η μεγαλύτερη ζήτηση εκφράζεται για τις δραστηριότητες του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, τον σταθμό διακίνησης οχημάτων και το λιμάνι της κρουαζιέρας
Αντίστοιχα, ενδιαφέρον για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού καταγράφει η μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ και για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Μεγαλύτερες είναι οι προκλήσεις που συνοδεύουν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των μικρότερων λιμανιών της χώρας, που δεν είναι εισηγμένα στο Χρηματιστήριο. Ο λόγος για τα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας, της Κέρκυρας, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, του Βόλου και του Ηρακλείου. Σε αυτά, το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 100% και εξετάζει ακόμα και τη λύση της μαζικής παραχώρησης, εφόσον υπάρξει σχετικό ενδιαφέρον.
Από τη μελέτη προκύπτει σημαντικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και συγκεκριμένα για τη διακίνηση επιβατών/οχημάτων στο εξωτερικό και για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας. Αντίστοιχα, στο λιμάνι της Πάτρας, το επενδυτικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη διακίνηση επιβατών/ οχημάτων του εξωτερικού και λιγότερο στις άλλες δραστηριότητες του λιμανιού. Στην Κέρκυρα, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αφορά την κρουαζιέρα, αλλά καταγράφεται ζήτηση και για τη διακίνηση επιβατών/ οχημάτων.
Αντίστοιχα, στο Ηράκλειο, πέραν της κρουαζιέρας, ενδιαφέρον προκύπτει και για τη διακίνηση επιβατών/ οχημάτων, ενώ σαφώς περιορισμένο κρίνεται το ενδιαφέρον για τη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων και το γενικό φορτίο.
Στον Βόλο, ζήτηση εμφανίζουν η διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων και το γενικό φορτίο, σε αντίθεση με τη διακίνηση οχημάτων/επιβατών και την κρουαζιέρα.