Όταν δεν σου αρέσει ή σου λείπει κάτι, προσπαθείς να το αλλάξεις ή να το αντικαταστήσεις. Κι αν δεν μπορείς να το αλλάξεις ή να το αντικαταστήσεις πλήρως, τότε το αλλοιώνεις ή το συμπληρώνεις. Αυτό αποφάσισε να πράξει και ο βραζιλιάνικος λαός: θεωρώντας πως τα παραδοσιακά ΜΜΕ δεν παρέχουν ανεξάρτητη, αμερόληπτη και κοντά στα γεγονότα ενημέρωση και κάλυψη, αποφάσισαν να τα... συμπληρώσουν με τον δικό τους εναλλακτικό μιντιακό όμιλο που θα παρέχει ειδήσεις απευθείας από την καρδιά των γεγονότων τη στιγμή που αυτά λαμβάνουν χώρα.
Τέτοιος είναι ο όμιλος Ninja (ακρωνύμιο που στα πορτογαλικά σημαίνει Ανεξάρτητο Δελτίο Ειδήσεων, Δημοσιογραφία και Δράση), ο οποίος γεννήθηκε μέσα από τις πρόσφατες αναταραχές στη Βραζιλία, όπου άνθησε το φαινόμενο των πολιτών-δημοσιογράφων: εκεί όπου τα συνεργεία των παραδοσιακών ΜΜΕ μετέδιδαν εξ αποστάσεως από τις ταράτσες κτιρίων, οι ανώνυμοι πολίτες ήταν εκεί, στο επίκεντρο των εξελίξεων, σε άμεση επαφή με τον ρου των συμβάντων.
«Γίναμε γνωστοί, γιατί ο κόσμος ήθελε δημοσιογραφική κάλυψη για το τι συνέβαινε πραγματικά» δηλώνει ο Μπρούνο Τορτούρα, δημοσιογράφος και επικεφαλής του ομίλου Νίντζα, που ιδρύθηκε το 2012, επισημαίνοντας πως «τα παραδοσιακά ΜΜΕ έπρεπε να δουν πρώτα τι γινόταν στους δρόμους και μετά να μεταδώσουν ειδήσεις. Εμείς όμως ήμασταν εκεί διαρκώς και μεταδίδαμε ζωντανά. Ο κόσμος ζητούσε ανεξάρτητη κάλυψη των γεγονότων... Επιθυμούμε να εκδημοκρατίσουμε τον χώρο των ΜΜΕ και να ενημερώσουμε καλύτερα τον κόσμο. Πρέπει να επανεξετάσουμε και να ανανεώσουμε τον θεσμό της δημοσιογραφίας».
Σύμφωνα με δηλώσεις της δημοσιογράφου και καθηγήτριας Δημοσιογραφίας Σίλβια Ντέμποσαν Μόρετζον στην γερμανική Deutsche Welle, «οι δημοσιογράφοι Νίντζα έχουν ήδη προκαλέσει αλλαγές στο βραζιλιάνικο ενημερωτικό τοπίο... Γεμίζουν τα υπάρχοντα κενά, επαναφέροντας στο προσκήνιο τι πραγματικά συμβαίνει στους δρόμους. Είναι μια μορφή καταγραφής της πραγματικότητας. Φωτίζουν πτυχές που δεν τις αγγίζουν εύκολα τα παραδοσιακά ΜΜΕ-όμηροι των επίσημων πηγών και των γραφείων Τύπου... Πρέπει όμως οι Νίντζα να έχουν μια πιο αποστασιοποιημένη προσέγγιση στο ρεπορτάζ τους, γιατί είναι δύσκολο να είσαι πρωταγωνιστής στις ίδιες σου τις ιστορίες. Πρέπει να επεξεργάζονται το δελτίο ειδήσεων για να το καταλαβαίνει καλύτερα ο κόσμος, να κρατούν απόσταση από την είδηση».