Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος μελετάει με κληρονομικό χάρισμα τις εισπράξεις των ταινιών για την εβδομάδα που μας πέρασε και προβλέπει τα μελλούμενα την ώρα που ο κόσμος «γυρίζει πλάτη στο 3D».
13 χρόνια και 6 ταινίες μετράει ήδη το κινηματογραφικό franchise της Fox με το σύμπαν των μεταλλαγμένων «X –Men», χωρίς να υπολογίζουμε φυσικά την 7η ταινία, «X – Men, The Days of Future Past» που θα προβληθεί το 2014. Και μολονότι δεν παρουσιάζει ανησυχητικά σημάδια κόπωσης σαν χρηματομηχανή, δείχνει πως ο «Γούλβεριν» σαν αυτόνομος ήρωας, τελικά δεν είναι ιδιαίτερα τυχερός. Η πρώτη ταινία με τον Χιου Τζάκμαν solo, το «Χ – Men η Αρχή: Γούλβεριν» του 2009, μπορεί να είχε πάει καλά εισπρακτικά (373 εκ. δολάρια παγκoσμίως) αλλά κατοχυρώθηκε ως μια από τις πλέον αποτυχημένες καλλιτεχνικά κινηματογραφικές κόμικ μεταφορές στο σινεμά.
Δυστυχώς, παρά τις προσπάθειες της Fox να σβήσει τις αλγεινές αναμνήσεις, ο απόηχος αυτής της αποτυχίας, φαίνεται πως επηρέασε σημαντικά και τον καινούργιο, φρέσκο «Γούλβεριν» (Διάβασε κριτική ΕΔΩ). Ο οποίος και σημείωσε το πιο χαμηλό εισπρακτικά άνοιγμα όλων των ταινιών της σειράς με μόλις 53,1 εκ. δολάρια (έναντι των 85 με τα οποία είχε ξεκινήσει ο «παλιός» και τα 55 εκ. με τα οποία είχε ανοίξει το «Χ Μen: Η πρώτη γενιά» το 2011).
Το αποτέλεσμα σίγουρα, λογιστικά είναι πολύ πιο κάτω από ότι η Fox προσδοκούσε, όμως παρ' όλα αυτά, στην τελική σούμα θα αποδειχτεί επικερδές. Πολύ απλά, γιατί η εταιρεία, μάλλον σοφά και σε αντίθεση με τα μεγαθήρια τoυ κόστους 200 εκ. δολαρίων που βυθίστηκαν στο φετινό καλοκαιρινό box office, έστεισε εξ' αρχής την ταινία, ως ένα (αναλογικά) b movie, με κόστος «μόλις» 100 εκ. δολάρια. Κόστος δηλαδή το οποίο θα αποσβεστεί καθιστώντας την μακροπρόθεσμα (και με τις αγορές του εξωτερικού) μια μικρού βεληνεκούς επιτυχία με κέρδος.
Το σίγουρο είναι πως μετά το φετινό καλοκαίρι, με τις τρανταχτές αποτυχίες τα μεγάλα στούντιο σίγουρα θα επανεξετάσουν την πολιτική τους όσον αφορά τα πανάκριβα blockbuster, εφ' όσον νικητές αποδείχτηκαν πιο μαζεμένες κι ευέλικτες ταινίες με το κόστος τους να αφήνει περισσότερες πιθανότητες κέρδους. Δεν είναι τυχαίο πως παρά τις μεγάλες καλοκαιρινές αποτυχίες, το σύνολο των εισπράξεων για το μήνα Ιούλιο φέτος, ήταν 25% ανεβασμένο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, αποτελώντας το δεύτερο πιο επιτυχημένο εισπρακτικά μήνα όλων των εποχών στις Η.Π.Α. Κάτι που όμως δεν οφείλεται σε ταινίες «μεγαθήρια» όπως το «Pacific Rim» ή ο «Μοναχικός Καβαλάρης» αλλά στη σούμα όλων αυτών των μικρότερων που έγραψα και παραπάνω.
Το δεύτερο σίγουρο, είναι πως φυσάει «επιτέλους» άνεμος αλλαγής για τη σωρηδόν, πρόχειρη μετατροπή ταινιών που γυρίστηκαν δισδιάστατες, σε «ψεύτικο» 3D. Ο κόσμος έχει μυριστεί την «απάτη», και αυτό φαίνεται από το ότι ενώ τα στούντιο πάντα έδιναν στη δημοσιότητα, τι ποσοστό από τα εισιτήρια μιας ταινίας ήταν από τις 3D προβολές της, έχουν αρχίσει να το κρατάνε για τα αρχεία τους. Από τις πέντε 3D ταινίες που κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο, μόνο για μία δόθηκαν τα συγκεκριμένα στοιχεία.
Η τρίτη πρόβλεψη αφορά στην εγχώρια αγορά. Σε προηγούμενο άρθρο έγραφα για το ότι δυστυχώς, ειδικά το καλοκαίρι ο Έλληνας δεν πείθεται να πάει σινεμά (διάβασε το άρθρο ΕΔΩ ) μολονότι σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο η καλοκαιρινή σεζόν είναι από τις πλέον κερδοφόρες. Κάτι που είναι αναμενόμενο να προβληματίζει τους διανομείς σε σχέση με το αν αξίζει να κυκλοφορήσουν δυνατά εμπορικά και καλλιτεχνικά χαρτιά μέσα στο καλοκαίρι, τα οποία αγόρασαν πανάκριβα, και να τα δούν να χανταβουλιάζονται. Ή τελικά να περιμένουν την έναρξη της φθινοπωρινής περιόδου ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως η κυκλοφορία μιας ταινίας στην Ελλάδα θα γίνει με καθυστέρηση δύο μηνών από την αντίστοιχη στο εξωτερικό (και την ανάλογη απώλεια κερδών που θα έχει συμβεί με το παράνομο downloading).
Γεγονός που μπορεί να αναδιαμορφώσει τον ήδη ταλαιπωρημένο καλοκαιρινό κινηματογραφικό χάρτη, οδηγώντας τις εταιρείες απλώς να «ξεφορτώνονται» από τις αποθήκες τους τις ταινίες εκείνες που ούτως ή άλλως δεν πιστεύουν. Όχι πως τώρα δεν το κάνουν. Υποβαθμίζοντας κατά συνέπεια κι άλλο την συνολική εικόνα ποιότητας των καλοκαιρινών κυκλοφοριών.
Δυστυχώς και αυτή η εβδομάδα, επιβεβαιώνει εκείνο το άρθρο. Μόλις 66.667 θεατές πήγαν σε μια ελληνική αίθουσα το τετραήμερο 25 – 28 Ιουλίου. Και μπορεί ο «Γούλβεριν» να κέρδισε και στο ελληνικό box office την πρώτη θέση, αλλά την κέρδισε με πολύ λιγότερα εισιτήρια από το πραγματικό του εμπορικό βεληνεκές.
Ακόμα πιο απογοητευτική, ήταν η πλήρης εξαφάνιση από το top 5 μιας ταινίας που είχε τις προδιαγραφές για μια πολύ καλύτερη πορεία στο καλλιτεχνικό κοινό. Ένα εμβληματικό βιβλίο, το «Στο δρόμο» του Τζακ Κέρουακ, με «πιασάρικο» αντικείμενο και ένα πλήθος φρέσκων και γνωστών ηθοποιών (διάβασε κριτική ΕΔΩ ) που «έκατσε» στα 3.798 εισιτήρια. Πιο αναλυτικά, η πρώτη πεντάδα, στο ελληνικό box office διαμορφώθηκε ως εξής:
1.ΓΟΥΛΒΕΡΙΝ: 23.702 εισιτήρια
2.ΟΙ ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟΙ: 5.694 εισιτήρια
3.RED 2: 4.986 εισιτήρια (23.238 σύνολο)
4.TΟΥΡΜΠΟ: 4.703 εισιτήρια (17.200 σύνολο)
5.ΕΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ:3.919 εισιτήρια (14.793 σύνολο)
Αντίστοιχα, η πρώτη πεντάδα για το τριήμερο 26 – 28 Ιουλίου στις Η.Π.Α. διαμορφώθηκε ως εξής:
1.ΓΟΥΛΒΕΡΙΝ: 53,1 εκ. δολάρια
2.THE CONJURING: 22,2 εκ. δολάρια (83,9 σύνολο)
3.EΓΩ Ο ΑΠΑΙΣΙΟΤΑΤΟΣ 2: 16,4 εκ. δολάρια (307 σύνολο)
4.ΤΟΥΡΜΠΟ: 13,7 εκ. δολάρια (56,2 σύνολο)
5.ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ 2:11,6 εκ. δολάρια (102 σύνολο)
*** ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana. Κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης