Με πιο ανανεωμένη διάθεση θα βγαίνουν οι πελάτες στο μέλλον από τα δοκιμαστήρια των καταστημάτων, αφού έρχονται οι νέοι καθρέφτες- οθόνες που δείχνουν πιο χαμογελαστούς όσους κοιτάζονται.
Σύμφωνα με το New Scientist, η ιδέα πίσω από το Emotion Evoking System του Σιγκέο Γιοσίντα και των συνεργατών του στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο στοχεύει στον επηρεασμό των συναισθημάτων και των προσωπικών προτιμήσεων του πελάτη, μέσω της προβολής ενός αλλοιωμένου ειδώλου στον καθρέφτη, το οποίο μπορεί να είναι χαμογελαστό ή συνοφρυωμένο.
Το σύστημα βασίζεται στην αρχή πως οι σωματικές αντιδράσεις προηγούνται των συναισθηματικών και λειτουργεί παρουσιάζοντας στον πελάτη μία εικόνα του προσώπου του που έχει τραβηχτεί μέσω webcam- σαν να κοιτάει σε έναν καθρέφτη. Στη συνέχεια ειδικό λογισμικό στρέφει τις άκρες του στόματος προς τα πάνω ή προς τα κάτω και επεμβαίνει στην περιοχή των ματιών για να επιτύχει την επιθυμητή εικόνα του προσώπου.
Στο πλαίσιο των δοκιμών του συστήματος, ζητήθηκε από 21 εθελοντές να καθίσουν μπροστά από μια οθόνη ενώ έκαναν κάποια άσχετη δραστηριότητα και στη συνέχεια ανέφεραν πως ένιωθαν. Όταν τα πρόσωπα στην οθόνη εμφανίζονταν χαμογελαστά, οι συμμετέχοντες απαντούσαν πως ένιωθαν καλύτερα και όταν τους δινόταν ένα ρούχο και στη συνέχεια έβλεπε έβλεπαν τον εαυτό τους να το φοράει και να χαμογελά, ήταν πολύ πιθανότερο να πουν πως το ρούχο τους άρεσε.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η εν λόγω τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να επηρεάσει τις εντυπώσεις των καταναλωτών για τα προϊόντα στα καταστήματα, ωστόσο αυτό μάλλον θα αργήσει αρκετά, αφού πέρα από τους ηθικής φύσης προβληματισμούς, υπάρχει και το πρακτικό θέμα της ύπαρξης πολλών εκφράσεων προσώπου για κάθε άνθρωπο.