Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος ομολογεί την αγάπη του αξύριστους άντρες με μεγάλα κοφτερά νύχια από αδαμάντιο, υπερφυσικές δυνάμεις και κοιλιακούς «καλοριφέρ».
ΓΟΥΛΒΕΡΙΝ / THE WOLVERINE
Bαθμολογία: 6 / 10
H πρώτη solo εμφάνιση του πιο αγαπημένου ήρωα των X – Men πριν από 3 χρόνια, μπορεί να έφερε τα λεφτά της, αλλά στη συνείδηση των fan, χρεώθηκε σαν μια «ασύντακτη» αποτυχία. Κάτι που φαίνεται κι από την απόφαση της Fox να μην ονομάσει την νέα ταινία με τις περιπέτειες του, ως «Γούλβεριν 2» αλλά σκέτα «Γούλβεριν» (η πρώτη ταινία λεγόταν «X – Μen, Η Αρχή: Γούλβεριν»). Και να τη συνδέσει άμεσα με το άρμα της μυθολογίας των X – Men, παρουσιάζοντας τον ήρωα αμέσως μετά τα γεγονότα του «X – Men: Τhe Last Stand» και το θάνατο της ηρωίδας Τζιν Γκρέι.
Που δυστυχώς, αν και πεθαμένη θα μας απασχολήσει αρκετά και σε αυτή την ταινία με την Φάμκε Γιάνσεν σε μορφή οράματος να επισκέπτεται και μία και δύο και τρεις φορές τον βασανισμένο Γούλβι στον ύπνο του, φορώντας ένα λευκό νεγκλιζέ γιατί προφανώς έτσι κάνουν τα οράματα.
Αποφασισμένος να «μονάσει» κι έχοντας αποτραβηχτεί από την ομάδα των X – Men, ο Γούλβεριν ζει μια ημιάγρια ζωή, με τη γενειάδα και τα μαλλιά βιασμένου καλόγερου μέσα σε σπηλιές των καναδικών δασών, παρέα με τις αρκούδες. Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης του στην πόλη, τον εντοπίζει η post punk me βαμμένο κατακόκκινο μαλί, εξπέρ στις πολεμικές τέχνες και με χάρισμα – κατάρα να προβλέπει το θάνατο των ανθρώπων, πιτσιρίκα Γιούκιο. Ως απεσταλμένη από την Ιαπωνία του ετοιμοθάνατου μεγαλοεπιχειρηματία Γιασίντα, ο οποίος και θέλει να δει τον Λόγκαν – Γούλβεριν, πριν πεθάνει.
Ο Γιασίντα και ο Λόγκαν έχουν συναντηθεί στην εναρκτήρια (και εντυπωσιακή σαν ύφος για κόμικ ταινία) σκηνή, σε ένα στρατόπεδο στο Ναγκασάκι στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο, την ημέρα του βομβαρδισμού της πόλης. Ο Λόγκαν είναι αιχμάλωτος κι ο Γιασίντα ένας ιάπωνας στρατιώτης που ο Λόγκαν θα του σώσει ζωή. Όπως είναι φυσικό (για όσους είναι εξοικειωμένοι με τη μυθολογία του Γούλβεριν, σύμφωνα με την οποία ο ήρωας δεν γερνάει, δεν πεθαίνει και έχει την ικανότητα της αυτοίασης),70 χρόνια μετά, ο Χιου Τζάκμαν συνεχίζει να είναι κούκλος (με κοιλιακούς και σώμα που για χάρη τους ξαναβλέπω την ταινία) και ο Γιασίντα γέρος.
Τον Γιασίντα φροντίζει στο πολυτελές σπίτι του σαν γιατρίνα η Ρωσίδα γυναικάρα μεν, παγόβουνο εντελώς δε, ηθοποιός Σβετλάνα Κοντσένκοβα. Η οποία πολύ σύντομα θα αποδειχτεί (με τη βοήθεια ενός απίστευτα γελοίου outfit που θυμίζει την Oύμα Θέρμαν – Poison Ivy από το «Batman & Robin») ότι πρόκειται για την μεταλλαγμένη Οχιά που έχει την ικανότητα να εκτοξεύει δηλητήριο στα θύματα της, και να τους βάζει με τη γλώσσα της, κάτι περίεργους παρασιτικούς μικροοργανισμούς μέσα στο σώμα τους.
Φυσικά η Οχιά, έχει τα δικά της σχέδια, όπως σχεδόν και όλοι οι υπόλοιποι ήρωες. Με τον ίδιο τον Γιασίντα να προτείνει στον Λόγκαν, να τον απαλλάξει από το χάρισμα της αθανασίας που τόσο τον βασανίζει μέσω μιας μεταμόσχευσης και να γίνει ο ίδιος αθάνατος. Τον γιο του Γιασίντα, τον Σίνγκεν να μη δείχνει και τόσο καλός άνθρωπος. Την εγγονή του Γιασίντα, τη Μάρικο, να διατρέχει ένα θανάσιμο κίνδυνο. Τον αρραβωνιαστικό της Μάρικο, υπουργό εξωτερικών της Ιαπωνίας Νομπούρο, επίσης να μη δείχνει τόσο καλός άνθρωπος. Και τον πρώην εραστή της Μάρικο, τον εκπαιδευμένο τοξοβόλο Χαράντα που έχει στη δούλεψη του μια ντουζίνα νίνζα, να παίζει αμφιλεγόμενο ρόλο.
Οι παραπάνω χαρακτήρες, τα πραγματικά τους κίνητρα και η ίντριγκα, θα αρχίσουν να διαφαίνονται μετά την κηδεία του Γιασίντα κατά τη διάρκεια της οποίας δολοφόνοι της Γιακούζα θα επιχειρήσουν να απαγάγουν τη Μάρικο, ενώ ο Γούλβεριν θα συνειδητοποιήσει πως η Οχιά τον έχει εμβολιάσει με ένα παράσιτο, που του στερεί τις δυνάμεις αυτοϊασης και τον καθιστά τρωτό στις πληγές.
Εμπνευσμένη σαν υπόθεση η ταινία από το γιαπωνέζικο σκέλος των περιπετειών του ήρωα, που κυκλοφόρησε σε κόμικ από τους Κρις Κλέρμοντ και Φρακ Μίλερ το 1982, διαθέτει μια ομολογουμένως καλοδεχούμενα διαφορετική ατμόσφαιρα από την πλειοψηφία των φετινών υπερηρωικών blockbuster. Τόσο εξαιτίας του ιαπωνικού σκηνικού και των σκηνών δράσης με πολεμικές τέχνες, νίνζα, σαμουράι και «βαράει». Όσο κι από τη συνειδητή επιλογή της αυτοσυγκράτησης στον θεαματικό τομέα, σαν ένα καλοφτιαγμένο b movie, με ένα μέτριο για ταινία του είδους, budget 100 εκ. δολαρίων Δεν χωράει αμφιβολία ότι πρόκειται για σαφή βελτίωση από το πρώτο «Γούλβεριν» και ότι σεναριακά εστιάζει με ενδιαφέροντα τρόπο πάνω στην ψυχοσύνθεση του ήρωα, δίνοντας του όσο σκηνικό χρόνο χρειάζεται για να αναπτυχθεί σαν χαρακτήρας (και να χαρούμε βλέποντας τον Χιου Τζάκμαν χωρίς φανελάκι).
Όμως το τελικό αποτέλεσμα μπατάρει στην προσπάθεια του ισορροπήσει στο «ρεαλισμό» και την ασυνάρτητη πλοκή που προς το τέλος μοιάζει βγαλμένη από άλλη ταινία. Το πλήθος των χαρακτήρων και τις «τουριστικές» κοιλιές, ειδικά του δεύτερου μέρους, που δεν θυμίζουν ταινία σούπερ ηρώων. Ειδικά όταν στο πρώτο μέρος, έχει προηγηθεί μια από τις πιο θεαματικές σκηνές δράσης της σεζόν, με την μάχη του Γούλβεριν κι ενός μέλους της Γιακούζα, στην οροφή ενός bullet train, που τρέχει με ταχύτητα 300 χλμ την ώρα. Σκηνή που βρίσκεται ακριβώς στο άλλο άκρο από την αναιμική και αδιάφορη συμπλοκή του φινάλε που κλείνει την ταινία.
Ο σκηνοθέτης Τζέιμς Μάνγκολντ (Walk the line), είναι εμφανές ότι δεν διαθέτει την κομιξάδικη ματιά που μια τέτοια ταινία απαιτεί παρά τις φιλότιμες προσπάθειές του και την προσοχή του στο στήσιμο των σκηνών. Όσο για το 3D μετατροπής, αυτή τη φορά πρόκειται ολοφάνερα για μια αχρείαστη απάτη με σκοπό το πιο ακριβό εισιτήριο. Πράγμα που σημαίνει ότι προτιμήστε χωρίς δεύτερη σκέψη την απλή προβολή.
Παρ' όλα αυτά, αυτός εδώ ο «Γούλβεριν» μολονότι δεν κατορθώνει να απογειωθεί, ως b movie διαθέτει μια τιμιότητα απέναντι στις προθέσεις του, λειτουργεί ευχάριστα ψυχαγωγικά και δικαιώνει τόσο τον κεντρικό του χαρακτήρα όσο και το χάρισμα του Χιου Τζάκμαν που τον υποδύεται.
Επιφυλάσσοντας για μια σκηνή μετά τους τίτλους τέλους, μια ευχάριστη έκπληξη για τους φανατικούς οπαδούς των X - Men. Οι οποίοι ήδη περιμένουν το 2014, την επιστροφή στο σύμπαν των X – Men, όχι μόνο του Χιου Τζάκμαν, αλλά και του σκηνοθέτη Μπράιαν Σίνγκερ που έβαλε τα θεμέλια στην κινηματογραφική μεταφορά των περιπετειών των μεταλλαγμένων, με την επικείμενη ταινία, «Χ – Μen: Days of future past».
*Στις αίθουσες από την Πέμπτη 25 Ιουλίου
*** ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana. Κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.