Σε μια πόλη σαν την Αθήνα που η γεωγραφία και το κλίμα της κάνουν τη μετακίνηση με δίτροχο βολική, το ποδήλατο θα έπρεπε να είναι το βασικό μέσο κυκλοφορίας. Τα πλεονεκτήματά του πολλά και τα επιχειρήματα για να το αποκτήσεις, αδιάσειστα: σε πάει παντού ανέξοδα, άνετα, σε σταθερό χρόνο, σε διατηρεί σε φόρμα (σκέψου μόνο πόση ώρα χρειάζεται να τρέξεις στο διάδρομο του γυμναστηρίου για να κάψεις δυο σουβλάκια και μια μπίρα και πόσες φορές αναγκάζεσαι να βλαστημήσεις κάθε πρωί που βρίσκεσαι μπλοκαρισμένος στο αυτοκίνητο), είναι πρακτικό (στην ανάγκη το παίρνεις κι αγκαλιά και το κουβαλάς), είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Οι ποδηλάτες, επίσης, αναπτύσσουν μεταξύ τους κάποιους μυστικούς κώδικες που δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν (για κάποιον ανεξήγητο λόγο, κάθε φορά που συναντιούνται οι δρόμοι τους είναι αδύνατο να μην χαμογελάσει ο ένας στον άλλο, που σημαίνει ότι τούς φτιάχνει η διάθεση). Σπάνια θα πετύχεις ποδηλάτη σε κατάσταση πανικού που να βρίζει. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει όταν συναντηθούν δυο τύποι με αυτοκίνητο: θέλει να σπάσει ο ένας το κεφάλι του άλλου. Το ποδήλατο είναι εδώ και δεκαετίες μέρος της αστικής κουλτούρας και μέσο έκφρασης στους μικρόκοσμους των πιτσιρικάδων. Τελευταία, ευτυχώς, κερδίζει συνεχώς έδαφος ως μέσο μεταφοράς, πέρα από μόδες και τρέντι επιβολές, οι ποδηλάτες στους δρόμους της πόλης αυξάνονται με σταθερό ρυθμό και έφτασε μάλλον η ώρα να γίνει κάτι τόσο μαζικό όσο είναι στους δρόμους των άλλων μεγαλουπόλεων (αμήν). Η μπουτίκ ποδηλάτων VCA (Vicious Cycles Athens) που υπάρχει εδώ και μερικούς μήνες στου Ψυρρή -δημιούργημα τριών φίλων που αγαπάνε το ποδήλατο- έρχεται στη σωστή στιγμή για να καλύψει αυτές ακριβώς τις ανάγκες και να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο στον Αθηναίο ποδηλάτη: πανάλαφρα ποδήλατα μιας ταχύτητας, ή fixed gear (χωρίς ταχύτητες), ειδικά κατασκευασμένα για τον κάθε πελάτη (με δυνατότητες επιλογής πάνω από 1000 συνδυασμών χρωμάτων και στυλ), μοναδικά, όμορφα, ειδικά σχεδιασμένα για τις γρήγορες βόλτες μέσα στην πόλη.«Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην κατασκευή των αγωνιστικών ποδηλάτων αντιτίθονταν εδώ και χρόνια στη λογική των ποδηλάτων ευρείας κατανάλωσης», λένε. «Αντί αυτού, προτιμούσε την απλούστευση του μηχανισμού με τον οποίο λειτουργεί το ποδήλατο, προκειμένου να δημιουργήσει ελαφριά, ταχύτατα δίτροχα μέσα και να αποδώσει και πάλι τον άμεσο έλεγχο στα χέρια (και πόδια) του ποδηλάτη. Τα τελευταία πέντε χρόνια αυτή η φιλοσοφία έχει ξεφύγει από τα ποδηλατοδρόμια και έχει περάσει και στους δρόμους της πόλης. Ποδηλάτες από τη Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο ή το Λονδίνο ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν αυτά τα πανάλαφρα ποδήλατα, με τα οποία μπορούν να ελιχθούν πολύ πιο εύκολα ανάμεσα στα οχήματα που είναι καθηλωμένα μέσα στην κίνηση των μεγαλουπόλεων. Τα ειδικά κατασκευασμένα «fixies» (ποδήλατα «fixed gear») κυριαρχούν στους δρόμους διαφόρων πόλεων ανά τον κόσμο, καθώς νεαροί ποδηλάτες πλημμυρίζουν τους δρόμους με πολύχρωμα, δυναμικά και εντυπωσιακά ποδήλατα. Λόγω της εκπληκτικής αντοχής των εξαρτημάτων τους, τα ποδήλατα αυτά έχουν αρχίσει να προσηλυτίζουν ακόμη και φανατικούς BMX riders που δοκιμάζουν τα κόλπα τους πάνω τους». Και μία ευχή: «Να δούμε περισσότερες γυναίκες με ποδήλατα στους δρόμους...». Στη φωτο. ο Ruudie (Ruud Alexander Busschers) από την Ολλανδία, περσινός νικητής στο διαγωνισμό Premier Trick Contest του Παρισιού, καλεσμένος στα εγκαίνια του μαγαζιού, ακροβατώντας πάνω σε ένα fixed gear. VCA, Μελανθίου 8, ΨυρρήΦΩΤΟ. FREDDIE F. , www.vca.gr
VCA: ποδήλατα πόλης
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο