Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος βλέπει τα μεγάλα κινηματογραφικά «καράβια» της σεζόν, να βυθίζονται μπροστά σε μια μικρή, ακατάλληλη ταινία τρόμου.
Το φαινόμενο είχε επαναληφθεί στις αρχές του Ιουνίου με το μηδαμινού κόστους (μόλις 3 εκ. δολαρίων) θρίλερ τρόμου «The Purge» με τον Ίθαν Χοκ, δολαρίων να καρφώνεται από το πουθενά στην πρώτη θέση του box office. Καταφέρνοντας μόλις σε ένα τριήμερο να αποφέρει στα ταμεία 12 φορές το κόστος του, με ένα εκπληκτικό άνοιγμα 36 εκ. παρά τις μέτριες ως κακές κριτικές. Χάρη σε μια πολύ έξυπνα στημένη καμπάνια, και την έλλειψη αν θυμάμαι καλά, άλλων μεγάλων ταινιών την εβδομάδα της κυκλοφορίας του.
Υπάρχει όμως μια μεγάλη διαφορά με το βασισμένο σε αληθινή ιστορία, μεταφυσικό θρίλερ τρόμου «The Conjuring», που κυκλοφόρησε αυτήν την Παρασκευή 19 Ιουλίου στις Η.Π.Α. Την ταινία σύμφωνα με τις προβλέψεις του Variety, που αύριο βράδυ στα τελικά αποτελέσματα του αμερικάνικου box office, θα είναι καρφωμένη στην πρώτη θέση. Κι αυτή η διαφορά δεν είναι μόνο οι πολλές καλές κριτικές και τα σχόλια των θεατών που συνοδεύουν το «The Conjuring», «βαφτίζοντας» το σαν την πιο τρομακτική ταινία της χρονιάς. Αλλά το ότι την ίδια Παρασκευή, στις αμερικάνικες αίθουσες κυκλοφόρησαν όχι ένα, αλλά τρία, «ακριβά» wanna be blocκbuster, με το ένα να σημειώνει μεγαλύτερη αποτυχία από το άλλο και να γίνονται «σκόνη» μπροστά σε μια ταινία από το πουθενά.
Ένα φαινόμενο, που το φετινό καλοκαίρι συμβαίνει σχεδόν κάθε εβδομάδα. Αποδεικνύοντας ότι κάτι πολύ σοβαρό συμβαίνει πλέον στα κέντρα αποφάσεων των υπερπαραγωγών. Με μόνο δύο από τις καλοκαιρινές ταινίες να έχουν μέχρι στιγμής επιβιώσει: Τον «Άνθρωπο από Ατσάλι» και το «Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ».
Η πρώτη και μικρότερη αποτυχία των νέων ταινιών που «άνοιξαν» στους αμερικάνικους κινηματογράφους αυτήν την Παρασκευή 19 Ιουλίου, αφορά στο «Red 2» (προβάλλεται ήδη στις ελληνικές αίθουσες) και τις περιπέτειες των μεσήλικων πρακτόρων του. Γράφω μικρότερη, γιατί η κωμική κατασκοπική περιπέτεια με τους Μπρους Ουίλις, Τζον Μάλκοβιτς, Έλεν Μίρεν, Άντονι Χόπκινς, Κάθριν Ζέτα Τζόουνς, είχε και το μικρότερο κόστος από τις υπόλοιπες, γύρω στα 85 εκ. δολάρια. Με τις εισπράξεις του πρώτου τριημέρου να υπολογίζονται στα 18 δολάρια μόνο, αλλά τα ονόματα των πρωταγωνιστών στη διεθνή αγορά να έχουν την ικανότητα να βγάλουν τα λεφτά της.
Η δεύτερη, είναι μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες ψηφιακών animation της Dreamworks τα τελευταία χρόνια και αφορά στο πανάκριβο «Turbo» (προβάλλεται ήδη στις ελληνικές αίθουσες). Κόστισε 135 εκ. δολάρια, αλλά οι ειδικοί δεν πιστεύουν ότι θα ξεπεράσει τα 20 δολάρια εισπράξεις στο τριήμερο. Κάτι που δεν το λες παράλογο για μια ταινία κινουμένων σχεδίων που έχει για πρωταγωνιστές σαλιγκάρια σε σπίντα (μα σαλιγκάρια;).
Πλήγμα για το γόητρο της Dreamworks και διπλό πλήγμα για τον Ράιαν Ρέινολντς που δανείζει τη φωνή του στο «Turbo». Κι αυτό επειδή ο τελευταίος, πρωταγωνιστεί ταυτόχρονα στην κόστους 130 εκ. δολαρίων κωμική περιπέτεια φαντασίας «R.I.P.D.» που επίσης «άνοιξε» στις Η.Π.Α. την Παρασκευή που μας πέρασε. Ένα 3D κομιξάδικο υπερθέαμα με τον Ρέινολντς και τον Τζεφ Μπρίτζες σε ρόλους μπάτσων – φαντασμάτων εναντίον εξωγήινων. Και εισπράξεων φαντασμάτων αφού δεν προβλέπεται στο τριήμερο, να ξεπεράσει τα 12 εκ. δολάρια. Διεκδικώντας τον τίτλο της μεγαλύτερης αποτυχίας της σεζόν (για την Ελλάδα η προβολή του έχει προγραμματιστεί στις 26 Σεπτεμβρίου).
Σε αντίθεση με τη μικρού κόστους, τεράστια έκπληξη του «The Conjuring» που έγραψα στην αρχή (στην Ελλάδα προβάλλεται στις 26 Σεπτεμβρίου). H οποία επίσης διαθέτει φαντάσματα, αλλά ευτυχώς για την ίδια τα αντιμετωπίζει πολύ πιο σοβαρά.
Σκηνοθετημένο από το δημιουργό του «Saw» Τζέιμς Γουάν, το «The Conjuring» αναμένεται να φτάσει τα 35 εκ. δολάρια εισπράξεις μόλις το πρώτο τριήμερο της προβολής του. Δηλαδή να υπερκαλύψει το κόστος της, με τον ευέλικτο τσαμπουκά μιας μικρού κόστους παραγωγής που μάλλον όχι τυχαία, έχει συγκεντρώσει εξαιρετικά καλές κριτικές για ταινία τρόμου, τόσο από τους κριτικούς όσο και το από κοινό.
Μια «παλιομοδίτικη» ιστορία φαντασμάτων και στοιχειώματος, βασισμένη σε μια από τις πιο σκοτεινές εμπειρίες του διάσημου ζευγαριού ερευνητών παραφυσικών φαινομένων της δεκαετίας του 70, των Γουόρεν. Του ζευγαριού που έγινε ιδιαίτερα διάσημο μετά την εξερεύνηση των παραφυσικών φαινομένων στη στοιχειωμένη βίλα Αμίτιβιλ (και των ταινιών που ακολούθησαν πάνω σε αυτό το περιστατικό). Η διαφορά του «The conjuring» με το κινηματογραφικά εφετζίδικο «παραμύθι» του «Αμίτιβιλ», είναι πως αυτή εδώ ταινία μολονότι δεν διαθέτει βία, αίμα ή σεξ, πήρε τον χαρακτηρισμό «ακατάλληλη» εξ' αιτίας της ιδιαίτερα τρομακτικής της ατμόσφαιρας. Που αν κρίνω από τα σχόλια των θεατών και το trailer, μάλλον δεν πρόκειται για υπερβολή αλλά για το απόλυτο φετινό κινηματογραφικό τρενάκι του τρόμου, στο οποίο προσωπικά, ανυπομονώ να επιβιβαστώ.
*** ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana. Κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης