Ο προαστιακός θα πάει στο Λαύριο - Σύνδεση λιμανιών Λαυρίου και Καβάλας - iefimerida.gr

Ο προαστιακός θα πάει στο Λαύριο - Σύνδεση λιμανιών Λαυρίου και Καβάλας

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την επέκταση του προαστιακού μέχρι το Λαύριο ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που άναψε «πράσινο» στην χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των μελετών των συνδέσεων των λιμανιών του Λαυρίου και της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο με στόχο τη δημιουργία διευρωπαϊκών διαδρόμων.

Σύμφωνα με την Ημερησία, η κοινοτική χρηματοδότηση θα ανέλθει σε 2,8 εκατ. ευρώ σε σύνολο περίπου 5 εκατ. ευρώ που ανέρχεται το συνολικό κόστος των μελετών και για τα δύο έργα καθώς χαρακτηρίστηκαν διευρωπαϊκά δίκτυα που θα διευκολύνουν σημαντικά στην ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου.

Η εκτελεστική υπηρεσία των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς (TEN-TEA) ενέκρινε την κοινοτική συμμετοχή στις μελέτες των δύο έργων ως εξής:

- Για τη σύνδεση από το Κορωπί μέχρι το Λαύριο ο προϋπολογισμός υπολογίζονται σε 3,6 εκατ. ευρώ από τα οποία το 1,8 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ.

- Για τη σύνδεση Τοξότες - Καβάλα ο προϋπολογισμός μελετών είναι 2 εκατ. ευρώ από τα οποία το 1 εκατ. ευρώ αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ.

Ήδη, δρομολογούνται οι διαδικασίες για την έκδοση των αποφάσεων χρηματοδότησης των εν λόγω έργων.

Η ΕΡΓΟΣΕ καλείται να προκηρύξει άμεσα τις δύο μελέτες. αφού η όλη διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2015.

Το σχέδιο της επέκτασης προς το Λαύριο, προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31 χλμ., που θα ξεκινά από τον κόμβο Κορωπίου και θα καταλήγει στο Νέο Λιμένα Λαυρίου.

Η γραμμή θα φτάνει στην Κερατέα, ακολουθώντας την παλιά χάραξη του τρένου της Λαυρεωτικής, όμως στη συνέχεια θα συνεχίζει με νέα χάραξη με κατεύθυνση νοτιοανατολικά, θα περνάει από σήραγγα μήκους 1,4 χλμ στα Βίλια, θα παρακάμπτει τον αρχαιολογικό χώρο του Θωρικού, θα διασχίζει το Μαρκόπουλο και θα καταλήγει στο λιμάνι του Λαυρίου.

Η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου). Θα είναι η πρώτη φορά που το Λαύριο εξυπηρετείται από σιδηρόδρομο μετά την κατάργηση του Λαυρεωτικού Σιδηρόδρομου (γραμμή Λαυρίου - Αγίων Αναργύρων) σταδιακά μεταξύ του 1957 - 1962.

Η επέκταση προς Καβάλα προβλέπει στην κατασκευή της μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 31,8 χλμ, που θα συνδέει το νέο λιμάνι της πόλης, που βρίσκεται στη Νέα Καρβάλη, με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη, στους Τοξότες της Ξάνθης.

Μάλιστα, θα αποτελέσει το τέρμα της υπό σχεδιασμό μελλοντικής «σιδηροδρομικής Εγνατίας» που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Θράκη και θα κινείται παράλληλα με την Εγνατία Οδό.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ