Υπό την απειλή του πολέμου το 1938 πολλοί χώροι τέχνης στη Γαλλία εκκενώθηκαν και πολλά από τα διάσημα έργα τέχνης μεταφέρθηκαν σε γαλήνιες τοποθεσίες της γαλλικής υπαίθρου, μακριά από στρατηγικούς στόχους προκειμένου να διασωθούν.
Ανάμεσα στα διάσημα έργα τέχνης που μετακινήθηκαν βρέθηκε η Μόνα Λίζα που έφυγε από το Λούβρο στις 28 Αυγούστου, 1939 ενώ όταν κηρύχτηκε ο πόλεμος στις 3 του Σεπτέμβρη οι αρχές αποφάσισαν όλα τα πολύτιμα έργα να μεταφερθούν μέχρι το τέλος της ημέρας.
Στοιβαγμένα σε αρκετές εκατοντάδες κιβώτια 3.690 γλυπτά, διακοσμητικά αντικείμενα και έργα τέχνης πήραν τους δρόμους και οι δρόμοι της Γαλλίας γέμισαν με τριάντα επτά φορτηγά που άφηναν πίσω τους την πόλη.
Στις εντυπωσιακές εικόνες δίνεται η δυνατότητα να δει κάποιος από απόσταση αναπνοής τα εμβληματικά έργα του Λούβρου, στα οποία συγκαταλέγονται η Νίκη της Σαμοθράκης, η Αφροδίτη της Μήλου, η Μόνα Λίζα και άλλα πολλά.
Τη δύσκολη εποπτεία των έργων είχε ο Jacques Jaujard, που ήταν τότε διευθυντής του Musées de France.
Η Μόνα Λίζα με το ιδιαίτερο χαμόγελό της μετακινήθηκε συνολικά πέντε φορές πριν επιστρέψει στο Μουσείο του Λούβρου.
Μεταφέροντας τη Νίκη της Σαμοθράκης
Προετοιμάζοντας την Αφροδίτη της Μήλου για μεταφορά
Καταγράφοντας τα κλεμμένα έργα τέχνης κατά τη μεταφορά τους από το Λούβρο
Το όνομα του Ρέμπραντ γραμμένο με κιμωλία στο σημείο που ήταν κρεμασμένο το έργο του
Ο χρόνος κι η γριά γυναίκα του Φρανσίσκο Γκόγια
Μεταφέροντας τη Μαρία των Μεδίκων του Peter Paul Rubens
Η άδεια αίθουσα του Λούβρου
Έργα τέχνης κατά τη συσκευασία