Η αστοχία ενός μεταλλικού τμήματος στη διακλάδωση αλλαγής της σιδηροτροχιάς όπου βρισκόταν ο συρμός Παρισίων – Λιμόζ ευθύνεται για το τραγικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε έξι ανθρώπους.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των γαλλικών σιδηροδρόμων, Πιέρ Ιζάρ,«Αυτή η σφήνα, είδος ατσάλινου άγκιστρου, που συνδέει τις δυο σιδηροτροχιές στις βελόνες της διακλάδωσης, είχε μετακινηθεί και βγήκε από τη βάση της».
Στο πλαίσιο αυτό, η SNCF ανακοίνωσε πως θα γίνει τεχνικός έλεγχος σε 5.000 παρόμοια τμήματα στο σιδηροδρομικό της δίκτυο.
«Η αποσταθεροποίηση αυτού του άγκιστρου στις διακλαδώσεις αποτελεί ακριβώς το αντικείμενο» της δικαστικής και τεχνικής έρευνας που έχει δρομολογηθεί, ανακοίνωσε ο πρόεδρος των γαλλικών σιδηροδρόμων Γκιγιόμ Πεπί.
Νωρίτερα ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Φρεντερίκ Κιβιλιέ, είχε αποκλείσει την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους δηλώνοντας «Ευτυχώς ο μηχανοδηγός είχε εξαιρετικά αντανακλαστικά και ενεργοποίησε το συναγερμό αμέσως, αποφεύγοντας έτσι τη σύγκρουση με τραίνο που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση και το οποίο ήταν υπόθεση δευτερολέπτων να πέσει πάνω στα βαγόνια που εκτροχιάζονταν. Δεν πρόκειται συνεπώς για ανθρώπινο λάθος».
Τέσσερα βαγόνια του τραίνου που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Λιμόζ εκτροχιάστηκαν και το ένα ανατράπηκε παρασύροντας στο θάνατο έξι ανθρώπους. Ο συρμός μετέφερε 370 επιβάτες.