Στην προσπάθεια περιορισμού του κόστους μετακίνησης, η βενζίνη έχει χάσει έδαφος. Μετά την υγραεριοκίνηση, προωθείται ο ανεφοδιασμός των αυτοκινήτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τα Ελληνικά Πετρέλαια, ανακοίνωσαν την δημιουργία δικτύου πρατηρίων.
Συγκεκριμένα, ο προγραμματισμός της ΔΕΠΑ προβλέπει το άνοιγμα 12 νέων πρατηρίων στις μεγάλες πόλεις κατά μήκος του οδικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, από τα οποία 6-7 εντός του έτους και περαιτέρω επέκταση του δικτύου το 2014.
Τα δύο πρώτα πρατήρια είναι ήδη διαθέσιμα στους καταναλωτές στο Ίλιον και την Ανθούσα Αττικής, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται η εμπορική λειτουργία των πρατηρίων σε Θεσσαλονίκη και Κηφισιά. Από τα υπάρχοντα πρατήρια τροφοδοτούνται 600 λεωφορεία της ΟΣΥ (αντιστοιχούν στο 20% των λεωφορείων του ΟΑΣΑ), 102 απορριμματοφόρα δήμων καθώς και ταξί και ΙΧ. Πρόσφατα, επίσης, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης για τη χρήση φυσικού αερίου στην κίνηση οχημάτων της πόλης.
Η τρέχουσα τιμή του φυσικού αερίου κίνησης είναι 0,976 ευρώ ανά κιλό, που αντιστοιχεί περίπου σε 1,5 λίτρο βενζίνης. Το αέριο είναι κατά μέσο όρο 45% φθηνότερο σε σχέση με τη βενζίνη.
Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν ήδη μοντέλα αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο τα οποία κυκλοφορούν ευρέως σε αρκετές χώρες του εξωτερικού, μεταξύ αυτών και σε ευρωπαϊκές.
Σε χαιρετισμό του στην αποψινή εκδήλωση, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΠΕΚΑ), Γιάννης Μανιάτης, επεσήμανε ότι η Ελλάδα αναβαθμίζεται δραστικά στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη, όπως αποδείχθηκε και με την επιλογή της για τη διέλευση του αγωγού ΤΑP, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Κασπία στις ευρωπαϊκές αγορές.
«Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες που δρομολογήθηκαν για την εκμετάλλευση των ελληνικών κοιτασμάτων υδρογονανθράκων που θα αναβαθμίσουν περισσότερο τη χώρα στην Ευρώπη, αλλά και στην παγκόσμια ενεργειακή σκακιέρα» πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας ότι «όλα αυτά σημαίνουν νέες θέσεις εργασίας, φθηνότερη ενέργεια και εν τέλει αποτελούν βήματα προς τα εμπρός».
Ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Μάκης Παπαγεωργίου, τόνισε ότι η αυτοκίνηση με χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου είναι με τα σημερινά δεδομένα βιώσιμη και εφικτή εναλλακτική πρόταση στα συμβατικά καύσιμα, ενώ υπενθύμισε ότι στην Ελλάδα εδώ και μερικά χρόνια λειτουργούν δύο από τους μεγαλύτερους σταθμούς ανεφοδιασμού στην Ευρώπη. Υπογράμμισε ακόμα ότι η νέα τεχνολογία πρέπει να μπει στη ζωή και την καθημερινότητα του Έλληνα πολίτη χωρίς την παραμικρή επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό και σημείωσε ότι θα ανοίξουν σύντομα νέα πρατήρια σε όλες τις περιοχές που περιλαμβάνει το δίκτυο φυσικού αερίου, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες και νέες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τη ΔΕΠΑ, το συμπιεσμένο φυσικό αέριο είναι οικονομικότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα, είναι ασφαλές, ενώ θεωρείται το πιο φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο (μειωμένες εκπομπές σωματιδίων και διοξειδίου του άνθρακα). Η διείσδυσή του στην κίνηση οχημάτων αναμένεται να οδηγήσει σε τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω της φθηνότερης διακίνησης εμπορευμάτων. Παράλληλα, η εφαρμογή του στους εμπορικούς και τους επαγγελματικούς στόλους εκτιμάται ότι θα ενισχύσει το στρατηγικό στόχο της χώρας μας να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κέντρο και πύλη εισόδου της Ευρώπης