Νέα μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ στη Βρετανία αποκαλύπτει ότι οι χρήστες που μπαίνουν σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες τείνουν να μαγνητίζονται από άρθρα που αναφέρονται σε εγκλήματα και σκάνδαλα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξαν οι ερευνητές, στους διαδικτυακούς αναγνώστες αρέσει περισσότερο να διαβάζουν τα τελευταία κατορθώματα των αγαπημένων τους σταρ, όπως επίσης και τις τελευταίες τάσεις της μόδας. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν και αυτοί που διαβάζουν πολιτικά ή οικονομικά άρθρα, ωστόσο οι συγκεκριμένοι αναγνώστες αποτελούν τη μειοψηφία των χρηστών που σερφάρουν στο Διαδίκτυο.
Αίμα και σεξ στην κορυφή
Οι ειδικοί του Εργαστηρίου Έξυπνων Συστημάτων για ένα διάστημα 18 μηνών προχώρησαν στην ανάλυση της θεματολογίας των «κορυφαίων» και των «πιο διαβασμένων» άρθρων 14 μεγάλων ειδησεογραφικών ιστοσελίδων όπως π.χ. του βρετανικού BBC και της αμερικανικής εφημερίδας «New York Times» για να δουν τι είναι αυτό που μαγνητίζει τα «κλικ» των αναγνωστών. Στην περίπτωση της αυστραλιανής ιστοσελίδας News.com.au, για παράδειγμα, ανακάλυψαν ότι πιο διαδεδομένα ήταν τα άρθρα που περιείχαν λέξεις όπως π.χ. γυναίκα, σεξ, μητέρα. Λιγότερο διαβασμένα εμφανίζονταν τα άρθρα που περιείχαν τις λέξεις «αυστραλιανό», «πλημμύρα», «Κουίνσλαντ».
Στην περίπτωση της ιστοσελίδας του αμερικανικού περιοδικού «Forbes», πιο διαβασμένα ήταν τα άρθρα που περιείχαν τις λέξεις «πλουσιότερος», «εφαρμογή», «καλύτερος» και «χειρότερος». Αντίθετα, λιγότερο διαβασμένα ήταν εκείνα που περιείχαν τις λέξεις «μετοχή» και «μέρισμα».
Μπροστά τα «ανθρώπινα» άρθρα
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άρθρα που χρησιμοποιούσαν «συναισθηματικά φορτισμένη γλώσσα» και περιγραφές που παρέπεμπαν στην ψυχαγωγία και στο έγκλημα έτειναν να προσελκύουν περισσότερα χτυπήματα αναγνωστών, συγκριτικά με άλλα. Βάσει των ευρημάτων των επιστημόνων φάνηκε ακόμα ότι το ενδιαφέρον των αναγνωστών μαγνήτιζαν τα άρθρα που προέβαλλαν μια πιο προσωπική και ανθρώπινη άποψη, σε σχέση με τα άρθρα που ήταν πιο «παγερά» ειδησεογραφικά δομημένα.
Σε γενικές γραμμές, οι ειδικοί είδαν ότι τα άρθρα που αφορούσαν «δημόσιες υποθέσεις» και εμπεριείχαν τις λέξεις «εκλογές», «οικονομία», «επιχειρηματικότητα» και «πολιτική» δεν βρίσκονταν το ίδιο ψηλά στην προτίμηση των διαδικτυακών αναγνωστών, συγκριτικά με εκείνα που δεν αφορούσαν δημόσιες υποθέσεις και σχετίζονταν με καταστροφές, εγκλήματα, μόδα και καιρικές συνθήκες. Παρ' όλα αυτά, οι ερευνητές δεν φάνηκε να λαμβάνουν υπόψη τη φωτογραφική επένδυση των άρθρων - η οποία πολλές φορές παίζει καταλυτικό ρόλο στο αν ο διαδικτυακός αναγνώστης θα επιλέξει να διαβάσει ένα κομμάτι -, στην κεντρική σελίδα των σάιτ, ενώ δεν κατέγραψαν ούτε τα δημογραφικά στοιχεία των αναγνωστών των διαφορετικών ιστοσελίδων.
«Διαπιστώσαμε ότι σε γενικές γραμμές οι διαδικτυακοί αναγνώστες απωθούνται από άρθρα που αφορούν δημόσιες υποθέσεις και έλκονται περισσότερο από θέματα που σχετίζονται με την ψυχαγωγία, την εγκληματολογία, τον καιρό κ.ά.» εξηγεί ο καθηγητής Νέλο Κριστιανίνι.