Είναι σαφώς πιο όμορφο και σύγχρονο από τον προκάτοχό του, βασίζεται σε ένα καινούργιο, υψηλότερων προδιαγραφών πλαίσιο, αλλά το νέο Mazda 3, παρόλο που οι προοπτικές του διαφαίνονται καλές είναι αμφίβολο αν θα έρθει στην Ελλάδα.
Τουλάχιστον άμεσα, όπως έγινε και με τα επίσης νέα 6 και CX-5 την αισθητική προσέγγιση των οποίων και ακολουθεί, ενώ λόγοι γι' αυτό είναι αφενός η υποτονική παρουσία της ελληνικής αντιπροσωπείας και αφετέρου η γκάμα των κινητήρων του.
Κι αυτό γιατί η Mazda ναι μεν χρησιμοποιεί σύγχρονη τεχνολογία –π.χ. άμεσος ψεκασμός- και 6άρια κιβώτια αλλά την τάση του downsizing με την αντικατάσταση των πολλών κυβικών από το turbo φαίνεται να την έχασε. Έτσι βασικός κινητήρας του καινούργιου 3 είναι ο 1.5 SkyActiv-G με τους 100 ίππους, ενώ όποιος θέλει κάτι παραπάνω θα πάει απευθείας στο σύνολο των 2.000 κυβικών που αποδίδει είτε 120 είτε 165 ίππους. Στους diesel αντίστοιχα η γκάμα ξεκινά από τα 2.200 κυβικά και τους 150 ίππους.
Από πλευράς διαστάσεων το νέο Mazda 3 είναι αμελητέα πιο μεγάλο (κατά 5 χιλιοστά) από το μοντέλο που αντικαθιστά μιας και το μήκος του φτάνει τα 4.465 χιλιοστά, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο φαρδύ (+40 χιλιοστά) και πιο ψηλό (+20). Αντίστοιχα το μεταξόνιό του έχει φτάσει τα 2,70 μέτρα, γεγονός που απεικονίζεται τόσο στους χώρους για τους επιβάτες όσο και στο πορτμπαγκάζ που πλέον φτάνει τα 350 λίτρα.