Την περασμένη Κυριακή, το παγκόσμιο κοινό παρακολούθησε με κομμένη την ανάσα τον παράτολμο σχοινοβάτη Νικ Βαλέντα να ισορροπεί πάνω από το Γκραντ Κάνιον χωρίς μέτρα ασφαλείας. Ωστόσο δεν ήταν ο πρώτος που επιχείρησε να διασχίσει το φαράγγι παίζοντας τη ζωή του κορώνα γράμματα.
Η πρώτη απόπειρα να διασχίσει κάποιος το φαράγγι του Γκραν Κάνιον με τρομακτικό τρόπο έγινε στις 8 Αυγούστου 1922. Πρωταγωνιστής ήταν ο ατρόμητος Ρόγιαλ Β. Τόμας, ο οποίος διέσχισε το φαράγγι χρησιμοποιώντας ένα μικρό πρωτότυπο αεροπλάνο τύπου Lincoln Standard biplane.
Για περίπου 60 χρόνια, κανείς άλλος δε δοκίμασε να διασχίσει το φαράγγι, μέχρι τον Σεπτέμβρη του 1980, όταν ο επαγγελματίας κασκαντέρ Νταν Ρόμπινσον αποφάσισε να πηδήξει απέναντι χρησιμοποιώντας ένα λευκό αγωνιστικό αυτοκίνητο Bradley GT. Δε κατάφερε να περάσει απέναντι και τελικά πήδηξε έξω από το αυτοκίνητο και άνοιξε το αλεξίπτωτο που φορούσε, καθώς το GT βούταγε στο χάος.
Το επόμενο τρελό κόλπο ακολούθησε 19 χρόνια αργότερα. Ο Εβελ Κνίβελ, είχε από χρόνια εκφράσει την επιθυμία να διασχίσει το φαράγγι του Γκραντ Κάνιον πηδώντας με τη μοτοσικλέτα του, ωστόσο ήταν ο γιος του Ρομπι που έκανε το συγκεκριμένο όνειρο πραγματικότητα το 1999. ο Ρόμπι έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη απόσταση άλματος με μοτοσικλέτα 500 cc πιάνοντας τα 125 χιλιόμετρα την ώρα.
Το Μιλένιουμ ήταν η χρονιά των σκειτάδων κι έτσι το 2006 ο Μπομπ Μπερνκιστ δοκίμασε να πηδήξει από τη μία άκρη του Γκραντ Κάνιον στην άλλη μόνο με ένα σκέιτ και ένα αλεξίπτωτο. Οπως είπε ο ίδιος πειραματίστηκε αμέτρητες φορές μέχρι να μάθει να ανοίγει το αλεξίπτωτο σωστά.
Το τελευταίο κόλπο πριν τον σχοινοβάτη Νικ Βαλέντα, έγινε πριν από δύο χρόνια, το 2011, όταν ο Ελβετός πιλότος Ιβ Ρόσι, γνωστός και ως «Jet-man»,κυριολεκτικά «πέταξε» πάνω από το Γκραντ Κάνιον πιάνοντας ταχύτητες 305km
Δείτε στα βίντεο που ακολουθούν τα εκπληκτικά ακροβατικά τους