H Google τιμά τον αρχιτέκτονα της Αρ Νουβό Αντόνι Γκαουντί με ένα ψυχεδελικό doodle - iefimerida.gr

H Google τιμά τον αρχιτέκτονα της Αρ Νουβό Αντόνι Γκαουντί με ένα ψυχεδελικό doodle

Χωρίς τίτλο 1H Google τιμά τον αρχιτέκτονα της Αρ Νουβό Αντόνι Γκαουντί με ένα ψ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σήμερα συμπληρώνονται 161 χρόνια από τη γέννηση του διάσημου Καταλανού αρχιτέκτονα Αντόνι Γκαουντί, ο οποίος εισήγαγε την Αρ Νουβό στην διακόσμηση και τον σχεδιασμό κτιρίων, ενώ είχε αναλάβει και την κατασκευή της Σαγράδα Φαμίλια η οποία έμεινε ημιτελής μετά το θάνατο του.

Ο Αντόνι Γκαουντί γεννήθηκε στη Ρέους στις 25 Ιουνίου 1852, αλλά σπούδασε και εργάστηκε κυρίως στη Βαρκελώνη και τα μοναδικά έργα του ξεχωρίζουν ακόμα και σήμερα μέσα στην πόλη

Το έργο του Γκαουντί έχει πολλαπλές επιρροές: η τεχνοτροπία του επηρεάστηκε από διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα του παρελθόντος, καθώς και από την ισλαμική και τη γοτθική αρχιτεκτονική.

Επίσης ο Γκαουντί επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τον Γάλλο αρχιτέκτονα και θεωρητικό Βιολε-λε-ντου, τον Βρετανό ποιητή Τζον Ράσκιν (ο στίχος του Ρασκιν «Το Στολίδι είναι η Απαρχή της Αρχιτεκτονικής» είναι εμφανής στο έργο του Γκαουντί ) αλλά και το έργο του Ρίχαρντ Βάγκνερ σε μία προσπάθεια να συμπληρώσει την τοπική αρχιτεκτονική με νέες τεχνοτροπίες.

Από τα πιο διασημότερα έργα του Γκαουντί είναι το Μέγαρο Γκουέλ, αλλα το πιο χαρακτηριστικό ίσως έργο του είναι η εκκλησία Σαγράδα Φαμίλια, η οποία όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ λόγω του θανάτου του αρχιτέκτονα.

Ο λόγος για τον οποίο επέλεξε ειδικά τη Βαρκελώνη για το έργο του ήταν γιατί όπως έλεγε ο ίδιος «Η Μεσόγειος είναι το ιδανικό μέρος για την γέννηση μεγάλων έργων τέχνης γιατί εδώ το φως του ήλιου πέφτει από τις 45 μοίρες και φωτίζει άψογα κάθε αντικείμενο, κρύβοντας κάθε του στρεβλότητα».

Σύμφωνα με τον Γκαουντί, οι Μεσογειακοί άνθρωποι είχαν συνθετική σκέψη, η οποία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την καλλιτεχνική έμπνευση.

Η τεχνοτροπία του Γκαουντί έχει δώσει έναν ξεχωριστό αέρα στην ισπανική πόλη επηρεάζοντας τα μετέπειτα αρχιτεκτονικά ρεύματα, ενώ ιδιαίτερα χαρακτηριστική είναι και μία συγκεκριμένη τεχνοτροπία του κατά την οποία χρησιμοποιούσε κομμάτια από κεραμικά πλακίδια για να διακοσμήσει τα έργα του.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ