Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απωλέσαι. Απίστευτα θλιβερό το να βλέπεις δύο από τους πιο αγαπημένους παγκόσμιους σταρ, τον Tom Hanks και την Julia Roberts, σε μία κομεντί, που καθιστά το Καφέ της Χαράς προχώ. Μεγάλη συνυπεύθυνη για την καταστροφή του Δράμαλη, η (συν) σεναριογράφος, ομογενής Nia Vardalos, που πλέον βάζει βουλοκέρι στην κατηφορική της πορεία.
Θυμάστε εκείνη τη διαφήμιση βαφής μαλλιών, Loving Care που έβγαινε μια κακομοίρα που είχε βάψει τα μισά της μαλλιά, ενώ τα άλλα μισά ήταν της κασιδιάρας, και τραγουδούσε «από δω γκρίζα γκρίζα, από δω Loving Care» για να δείξει τη διαφορά ανάμεσα στο βαμμένο και το μαλλί της γριάς; Ε, αυτή τη διαφήμιση, αν κρίνω από τις σεναριακές επιδόσεις της υπερεκτιμημένης όσο δεν πάει άλλο όπως αποδείχτηκε, Nia Vardalos, θα μπορούσε να την είχε εμπνευστεί εξ’ ολοκλήρου η πάλαι ποτέ αγαπημένη μας ομογενής.
Η οποία μετά τον Γάμο αλά Ελληνικά (2002) συνεχίζει την κατηφορική νεροτσουλήθρα του προσωπικού της αλλού φαν παρκ, έχοντας πλέον να προβάλλει ως κυρίαρχο ατού της, τη φιλία της με τον Tom Hanks και την σύζυγό του Rita Wilson. Δείξε μου το φίλο σου να σου πως ποιος είσαι, όμως λένε στη Ελλάδα και αυτό ισχύει και για το χωριό της Vardalos, και για τον Tom Hanks που συνυπογράφει σεναριακά μαζί της το μεγαλύτερο ίσως κινηματογραφικό ξερατό στο οποίο έχουν καταδεχτεί να πρωταγωνιστήσουν δύο βραβευμένοι με Όσκαρ ηθοποιοί (ο Hanks και η Julia Roberts) προφανώς με παντελή άγνοια κινδύνου.
Μια ρομαντική κομεντί στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, που δεν είναι ούτε ρομαντική, ούτε κομεντί, απλά υποφέρει από μεσήλικη κρίση. Ταυτότητας, αισθητικής, ρυθμού, λόγου ύπαρξης και τελειώσαμε για να μην ζαλίζεσαι κι άλλο. Πενηνταπεντάρης απολυμένος, αποφασίζει να γραφτεί σε κολέγιο της συμφοράς, στο οποίο διδάσκει η Julia Roberts, προκειμένου να αναπτυχθεί μορφωτικά και κοινωνικά. Εκεί συναντάει μια παρέα από οδηγούς σκούτερ που χωρίς δεύτερη σκέψη, τον εντάσσουν στην άτυπη, πολιτικά ορθή και πασιφιστική συμμορία τους, του σενιάρουν το σπίτι ακολουθώντας τους κανόνες του φενγκ σούι, τον ντύνουν και τον κάνουν άνθρωπο. Ταυτόχρονα η Julia, που χτυπάει και δυο τρία ουισκάκια στο μπλέντερ μετά τη δουλειά της για να έρθει στα ίσα της που όλη τη μέρα διδάσκει χαμένους, φτάνει σε οριακό σημείο με τον χαραμοφάη, αποτυχημένο συγγραφέα άντρα της ο οποίος είναι εθισμένος στα διαδικτυακά γκομενάκια.
Εννοείται πως το εξ’ αρχής ζητούμενο για μια τέτοια κομεντί, είναι το πότε και πώς θα ζευγαρώσουν οι δύο πρωταγωνιστές, όμως μέχρι αυτό να συμβεί, τα επί μέρους δρώμενα, έχουν τόση σχέση με την ούτως ή άλλη ανύπαρκτη χημεία του ζευγαριού, όση σχέση έχουν οι Αγανακτισμένοι με τον Πρετεντέρη. Μετά από ένα μπαράζ, άσχετων επεισοδίων, χιουμοριστικών ενσταντανέ με την γεωμετρική λεπτότητα ενός αγγουριού, αμήχανων διαλόγων και (στο μυαλό της Vardalos και μόνο) γλυκουτσικένιων προχωρημενιών, το προβλέψιμο όπως και σε κάθε κομεντί φινάλε, δεν αρκεί σαν λύτρωση, εφ’ όσον ξέρεις ότι μετά, για τρία λεπτά ακολουθούν και οι τίτλοι τέλους.
Η αξιοθρήνητη σε όλα τα επίπεδα συμμετοχή δύο τόσο γνωστών πρωταγωνιστών σε αυτό το χάλι, σε κάνει να θέλεις να στείλεις απειλητική επιστολή στους μάναντζέρ τους που τους επέτρεψαν να βρεθούν σε αυτή την ολική καταστροφή, σηματοδοτεί το οριστικό τέλος, πάλαι ποτέ αγαπημένων σταρ και σε κάνει να αναθεωρείς τα κακά λόγια που μπορεί να έχεις γράψει για το Καφέ της Χαράς και τον Χάρη Ρώμα.
Στείλε το τζεριάτρικ σου στον υπογράφοντα στο terra_gelida@hotmail.com