Τα μονοθέσια της Mercedes με τον κωδικό W196 καθόρισαν μια ολόκληρη εποχή στη Φόρμουλα 1, εκεί στα μέσα της δεκαετίας του '50. Τόσο με τις επιτυχίες τους όσο και με την εμπλοκή τους στο τρομακτικό ατύχημα του Le Mans το 1955, που στοίχισε τη ζωή σε 83 θεατές και στον οδηγό της μάρκας Pierre Levegh και οδήγησε τη Mercedes εκτός αγώνων για πολλές δεκαετίες.
Ένα τέτοιο μονοθέσιο λοιπόν, γνωστό και με το προσωνύμιο Silberpfeil στα γερμανικά και Silver Arrow στα αγγλικά, ένα Ασημένιο Βέλος λόγω του χρώματός του, θα βγει σε πλειστηριασμό στις 12 Ιουλίου από τον οίκο Bonhams στα πλαίσια του Goodwood Festival of Speed. Και μάλιστα έχει πολλές, μα πάρα πολλές πιθανότητες, να είναι αν όχι το πιο ακριβό ένα από τα πιο ακριβά παλιά μοντέλα που έχουν πουληθεί ποτέ.
Κι αυτό γιατί είναι το μόνο, από όσα έχουν φτάσει μέχρι τις μέρες μας, που δεν ανήκει στη γερμανική εταιρεία και το μουσείο της –το 1972 η Mercedes το χάρισε στο Νational Motor Museum στην αγγλική πόλη Beaulieu, το μουσείο στη συνέχεια το πούλησε και τελικά κατέληξε στα χέρια γερμανού επιχειρηματία που αφού έτρεξε σε κάποιους αγώνες κλασικών αυτοκινήτων τώρα το πουλάει- αλλά και γιατί το συνοδεύει μια μεγάλη ιστορία. Με το συγκεκριμένο μονοθέσιο ο μεγάλος Αργεντινός, ο Juan Manuel Fangio κέρδισε το 1954 δύο Γκραν Πριν, αυτό του Nuerburgring και αυτό της Ελβετίας και στη συνέχεια βέβαια κατέκτησε το πρωτάθλημα.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η W196 είχε αμάξωμα κατασκευασμένο από μαγνήσιο και αλουμίνιο (τη δεκαετία του ΄50!) και ζύγιζε μόλις 650 κιλά, με αποτέλεσμα οι 280 ίπποι του οχτακύλινδρού της των 2.500 κυβικών να της εξασφαλίζουν μια τελική σχεδόν 300 χλμ./ ώρα!
Φυσικά τέτοια αυτοκίνητα και με τέτοιο pedigree δεν πωλούνται κάθε μέρα. Ή καλύτερα πωλούνται μια και μόνο μέρα και λογικό είναι η όλη διαδικασία να αποτελεί σημαντικό γεγονός. Έτσι στο πρόσφατo GP του Silverstone η συγκεκριμένη W196 ήταν εκεί, δίπλα στα σύγχρονα μονοθέσια και ο Sir Stirling Moss που το οδηγούσε τότε μαζί με τον Fangio και το γερμανό Hans Hermann εξήγησε στον Lewis Hamilton τα μυστικά του, με τον τελευταίο να εντυπωσιάζεται μεταξύ άλλων και από την απουσία ζωνών ασφαλείας...