Βλέποντας την εγχώρια πελατεία να μειώνεται -λόγω της οικονομικής κρίσης- οι κλινικές εξωσωματικής γονιμοποίησης στρέφονται προς αναζήτηση πελατών στο εξωτερικό. Μεταφράζουν τους ιστοτόπους τους σε ξένες γλώσσες, τρέχουν καμπάνιες, μειώνουν τις τιμές αλλά προσφέρουν και... δώρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα κλινική της Θεσσαλονίκης η οποία διοργάνωσε διαγωνισμό μέσω αγγλικού περιοδικού. Επαθλο του νικητή; Μια εξωσωματική και διακοπές στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή» η οικονομική κρίση κάνει τα ζευγάρια να καθυστερούν να λάβουν την απόφαση για την απόκτηση ενός μωρού με αποτέλεσμα η πελατεία των κλινικών εξωσωματικής γονιμοποίησης να μειώνεται ραγδαία.
Οι ιδιοκτήτες τους σε μια προσπάθεια να κρατήσουν ζωντανές τις επιχειρήσεις τους στρέφονται στις αγορές του εξωτερικού. Διοικητικός διευθυντής κλινικής της Θεσσαλονίκης μιλώντας στην «Καθημερινή» περιέγραψε λεπτομερώς τις ενέργειες τις οποίες ανέλαβε προκειμένου να «νικήσει» την κρίση.
Εριξε τις τιμές, μετέφρασε την ιστοσελίδα της κλινικής σε επτά γλώσσες, ταξίδεψε σε συνέδρια στο εξωτερικό και οργάνωσε αντίστοιχα στη Θεσσαλονίκη, ενώ τώρα τελευταία αποφάσισε να προχωρήσει και σε μια κίνηση, το κόστος της οποίας ανέρχεται στα 11.000 ευρώ, η οποία όπως εξήγησε μιλώντας στην κυριακάτικη εφημερίδα, θεωρεί ότι είναι επένδυση και εν τέλει θα του αποφέρει κέρδη: Διοργάνωσε ένα διαγωνισμό που συνδυάζει θεραπεία και πολυτελείς διακοπές στην Ελλάδα.
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 342 ζευγάρια από τη Βρετανία. Νικητές ήταν το ζεύγος Γκίλφαμ, το οποίο από την περασμένη εβδομάδα βρίσκεται στην Ελλάδα, όπου απολαμβάνει τις διακοπές του και ταυτόχρονα προσπαθεί να κάνει πραγματικότητα το όνειρό του: Να αποκτήσουν ένα παιδάκι.
Ποια όμως μπορεί να είναι τα οφέλη για την κλινική από την κίνηση αυτή; Οπως εξηγεί ο διοικητικός διευθυντής της εν λόγω κλινικής μιλώντας στην «Καθημερινή», ήδη 27 ζευγάρια από τα 342 που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και έχουν εξασφαλίσει έκπτωση 20% στο κόστος της θεραπείας έχουν απευθυνθεί στην κλινική και έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους να έρθουν στην Ελλάδα προκειμένου να δοκιμάσουν να αγγίξουν το όνειρό της, να αποκτήσουν ένα παιδί. Επιπρόσθετα, μια ενδεχόμενη επιτυχία της κυρίας Γκίλφορντ, αν δηλαδή η εξωσωματική στεφθεί με επιτυχία θα αποτελέσει την καλύτερη διαφήμιση της κλινική στη Βρετανία δεδομένου ότι το θέμα θα καλυφθεί από το αγγλικό περιοδικό με το οποίο συνεργάστηκε η κλινική για να τρέξε το διαγωνισμό.