Σε Βατερλό κινδυνεύει να εξελιχθεί η διαπραγμάτευση για τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, καθώς οι δανειστές εμφανίζονται αν όχι αρνητικοί, τουλάχιστον επιφυλακτικοί στο να αποδεχθούν το αίτημα για τη πρώτη μείωση φορολογικού συντελεστή στην Ελλάδα μετά από την υπογραφή του Μνημονίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ζήτημα τέθηκε στη συνάντηση του Γιάννη Στουρνάρα με τον Επίτροπο Σεμέτα (αρμόδιος για τη Φορολογία) αλλά και στη συνάντηση που ακολούθησε με τον Αντώνη Σαμαρά στο Μέγαρο Μαξίμου και η στάση που κράτησε ο Επίτροπος ήταν «επιφυλακτική», όπως τη χαρακτήρισε κυβερνητικός αξιωματούχος! Όσο, δε, για τη προοπτική να γίνει τελικά αποδεκτό το αίτημα από τη Τρόικα, στη πορεία των διαβουλεύσεων που θα γίνουν μέσα στις επόμενες ημέρες, ο ίδιος αξιωματούχος απάντησε αφοπλιστικά: «δύσκολα»!!!
Την... προειδοποιητική βολή είχε ρίξει η Κριστίν Λαγκάρντ από τα ξημερώματα του Σαββάτου, φανερώνοντας τις διαθέσεις του ΔΝΤ στην όποια συζήτηση περί μείωσης φορολογικών συντελεστών, αλλά φαίνεται ότι ανάλογα «ξινή» στάση κρατά και η Κομισιόν, υπό το φόβο ότι έτσι θα στείλει το μήνυμα της χαλάρωσης στην Αθήνα. Αξιωματούχος της Κομισιόν είχε, άλλωστε, σπεύσει να δηλώσει κατά τη παρουσίαση της Έκθεσης Αξιολόγησης για την Ελλάδα, ότι δεν προβλέπεται στον κοντινό ορίζοντα μείωση φορολογικών συντελεστών, δήλωση που ερμηνεύθηκε από τη κυβέρνηση ότι αφορούσε μόνο στους συντελεστές φόρου εισοδήματος και όχι στον ΦΠΑ.
Στο υπουργείο Οικονομικών γνωρίζουν, όμως, πολύ καλά ότι η Τρόικα εμφανίζεται πάντα «σκληρή» απέναντι στα όποια αιτήματα αλλαγών στα φορολογικά μέτρα που προβλέπει το Μνημόνιο ή έχουν ήδη ψηφιστεί, συνδέοντας τα πάντα με την παταγώδη αποτυχία αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής. Αυτή είναι και η Αχίλλειος πτέρνα της ελληνικής πλευράς, καθώς στο ερώτημα της Τρόικα για το πώς θα αντιμετωπιστεί η φοροδιαφυγή στο κλάδο της εστίασης με τα παραδοσιακά υψηλά ποσοστά παραβατικότητας, δεν υπάρχει στη πραγματικότητα πειστική απάντηση. Αυτό ενισχύει το επιχείρημα της Τρόικα ότι η μείωση του ΦΠΑ θα βλάψει εις διπλούν τα κρατικά ταμεία, που θα χάσουν έσοδα και από τη μείωση του συντελεστή και από την ένταση της φοροδιαφυγής, καθώς η αύξηση της κατανάλωσης θα καταλήξει στις... τσέπες κάποιων και όχι στα ταμεία του Δημοσίου.