Μεγιστάνες συλλέκτες καταφθάνουν με τα γιοτ τους στη Βενετία. Οι σημαντικότεροι αρθρογράφοι των εικαστικών – και όχι μόνο- συρρέουν μαζί με τις μεγαλύτερες μορφές των εικσατικών για την Μπιενάλε της Βενετίας που αρχίζει αύριο. Κι όμως, ήδη τα ξένα μέσα και οι ειδικοί μιλούν σχεδόν με διθυράμβους για τον Στέφανο Τσιβόπουλο που εκπροσωπεί τη χώρα μας.
Ηδη οι δημοσιογράφοι που επισκέφτηκαν τα περίπτερα των 90 χωρών καταγράφουν εντυπώσεις και κάνουν λίστες με τα πιο ενδιαφέροντα έργα. Και ναι, η ελληνική συμμετοχή με το Ηistory Zero του Στέφανου Τσιβόπουλου κατόρθωσε να αποσπάσει την προσοχή από χώρες και εικαστικούς μεγαθήρια. Το περιοδικό- βίβλος της τέχνης και του σύγχρονου στυλ Dazed and Confused τον κατατάσσει στους δέκα σημαντικότερους νέους εικαστικούς της Μπιενάλε με ειδική αναφορά στον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται ως θέμα την οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα.
Αλλά και η Τelegraph στο άρθρο της, αναφερόμενη στα περίπτερα που μονοπωλούν το ενδιαφέρον κάνει ήδη από την αρχή του κειμένου ιδιαίτερη μνεία στο ελληνικό περίπτερο και στο τριών μερών φιλμ του Στέφανου Τσιβόπουλου για την έννοια του χρήματος. Κεντρικό θέμα είναι η σημασία του χρήματος και ο ρόλος που παίζει στη διαμόρφωση των ανθρωπίνων σχέσεων μέσα από ένα φιλμ που παρουσιάζει την εμπειρία στην Αθήνα τριών εντελώς διαφορετικών ανθρώπων.: μίας ηλικιωμένης συλλέκτριας έργων σύγχρονης τέχνης (η οποία πάσχει από άνοια, περνά το χρόνο της φτιάχνοντας λουλούδια οριγκάμι με χαρτονομίσματα του ευρώ), ενός Αφρικανού μετανάστη-ρακοσυλλέκτη μετάλλων στους δρόμους της Αθήνας, και ενός καλλιτέχνη (καταγράφει με το iPad του τυχαίες σκηνές στους δρόμους της πόλης). Η εγκατάσταση «History Zero», συνδυάζει το φιλμ με ένα αρχείο που περιλαμβάνει κείμενα και εικόνες με παραδείγματα από εναλλακτικά, μη-νομισματικά συστήματα συναλλαγών.
H Telegraph αναφέρεται στο γεγονός ότι η «η χώρα του Ομήρου ακόμα φλερτάρει με την χρεοκοπία» και πως ενώ ο Τσιβόπουλος θέτει ερωτήσεις για την αξία του χρήματος «είναι δύσκολο να φανταστείς Ελληνες πολιτικούς να κάνει τα ίδια ερωτήματα όταν πάνε με το κύπελλο στο χέρι ζητιανεύοντας στην Ευρωπαϊκή Ενωση».