Ο Κωνσταντίνος Καλφακάκος προσπαθεί να καταλάβει γιατί δεν υπάρχει τηλεόραση για νέους - iefimerida.gr

Ο Κωνσταντίνος Καλφακάκος προσπαθεί να καταλάβει γιατί δεν υπάρχει τηλεόραση για νέους

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ίσως ο πιο νεανικός από τους «νεανικούς» παρουσιαστές που τρώμε στη μάπα στην πονεμένη ιστορία με κωδικό «τηλεόραση για τα νεανικά κοινά», μια ποπ φιγούρα που ήξερε από μουσική και απείχε παρασάγγας από τα χαζά κοριτσάκια που γελούσαν κακαριστά φέροντας αισθητική τσιχλόφουσκας: ο Κωνσταντίνος γνωρίζει 7 λόγους για τους οποίους η τηλεόραση για τους νέους που θέλουν κάτι παραπάνω είναι ανύπαρκτη.

Ο Κωνσταντίνος Καλφακάκος προσπαθεί να καταλάβει γιατί δεν υπάρχει τηλεόραση για νέους | iefimerida.gr 0

-Πριν από 10 χρόνια η μεσημεριανή ή απογευματινή ζώνη τόσο τις καθημερινές όσο και τα σαββατοκύριακα ήταν αφιερωμένη σε νεανικές εκπομπές με επιτυχία, τις οποίες εύκολα μπορούμε να θυμηθούμε. Τώρα πια το ενδιαφέρον έχει μετατοπιστεί σε τηλεοπτικά προϊόντα χαμηλού κόστους με περιεχόμενο κίτρινο - ροζ αισθητικής ή πολλαπλές επαναλήψεις σήριαλ.

-Πέρα από τα δύο μουσικά κανάλια που δημιουργήθηκαν με σκοπό να απευθυνθούν κυρίως στο νεανικό κοινό με τις δικές τους εκπομπές έχοντας την ευχέρεια να τις τοποθετούν σε θεματικές ζώνες προβολής, φαίνεται πως κανείς άλλος δεν ενδιαφέρεται πια να πάρει το ρίσκο μιας τέτοιας τηλεοπτικής παραγωγής.

-Τα κανάλια είναι επιχειρήσεις. Ως επιχειρήσεις πρωταρχικό στόχο έχουν την μεγιστοποίηση του κέρδους τους από τις διαφημίσεις. Επομένως, όσο πρωτότυπη και φρέσκια μπορεί να είναι μια ιδέα για νεανική εκπομπή, αν δεν «κολλάει» με τον εκάστοτε χορηγό-μπισκοτάκια, τότε δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί.

-Τα τελευταία χρόνια όσες εκπομπές έχουν προβληθεί ανήκουν σε δύο κατηγορίες: είτε είναι κάποιες καλές ιδέες οι οποίες όμως ανθίζουν στο αποστειρωμένο περιβάλλον της κρατικής τηλεόρασης είτε είναι επιπόλαιες προσπάθειες οι οποίες όπως έχει αποδειχτεί μπορεί να έχουν ακόμα και τη μικρότατη διάρκεια ζωής μόλις δύο επεισοδίων.

-Ξυπνήστε! Το νεανικό κοινό δεν είναι αυτό το 15-44 που σας είπε η AGB. Αυτό είναι σαλάτα. Υπάρχουν πολλές υποκουλτούρες σε κάθε γενιά και πρέπει να τις γνωρίζεις ώστε να απευθυνθείς σε αυτές. Ακριβώς επειδή πρέπει να πιάσεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από το πραγματικό, και όχι AGB, νεανικό κοινό πρέπει να παρουσιάσεις κάτι που να το ενδιαφέρει.

-Not everybody, but anybody can do this job. Πολύ εύκολα μπορείς να σκεφτείς κάτι τέτοιο βλέποντας τον παρουσιαστή/παρουσιάστρια μίας τέτοιας εκπομπής. Οι εκπομπές αυτές δεν προσωποκεντρικές όπως συμβαίνει με τα τηλεοπτικά show υπερπαραγωγές ή τα δελτία ειδήσεων, όμως η επιλογή του παρουσιαστή είναι πολύ σημαντική. Ακόμα και όταν - με χαρακτηριστική δυσκολία - βρεθούν τα κατάλληλα άτομα, πολλές φορές εμφανίζονται σαν να είναι σε εμμηνόπαυση ενώ άλλες είναι τόσο υπέρ-ενεργητικά που θυμίζουν καλικάντζαρο. Μιλάω από εμπειρία μίας και έχω κάνει αυτά λάθη. Και στις δύο περιπτώσεις το μοναδικό που μπορείς να πετύχεις είναι να καταλήξεις εκνευριστικός. Το τηλεοπτικό κοινό δεν είναι λιγότερο έξυπνο από τον παρουσιαστή, και μπορεί να καταλάβει πότε πάει να το παίξει κάτι περισσότερο από αυτό που πραγματικά είναι.

-Πολλές εκπομπές μένουν στο επίπεδο του πιλότου, αφού τελικά στην πράξη είναι μονότονες. Τα δεδομένα και οι απαιτήσεις μίας τέτοιας εκπομπής έχουν αλλάξει όσο έχει αλλάξει και το κοινό στο οποίο απευθύνεται, λόγω τον ερεθισμάτων και πληροφοριών που διαθέτει από την καθημερινή του επαφή με το internet και τα social media. To lifestyle όπως παρουσιάστηκε στην χώρα μας από τα media στα 90s και 00s έχει πεθάνει, και μόνο τα κανάλια δεν το ξέρουν. Oτιδήποτε προσποιητό και χιλιοειπωμένο είναι καταδικασμένο να αποτύχει. Τι άλλο; Α ναι, αν με χρειαστείτε είμαι εδώ για να σας βοηθήσω ;-)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ