Τα τοπικά προϊόντα μπαίνουν στη μάχη για την ανάδειξη της Ελλάδας ως ελκυστικού τουριστικού προορισμού. Μεγάλα βήματα έγιναν τα τελευταία χρόνια και για την ανάδειξη του ελληνικού λαδιού ως ένα κορυφαίο εθνικό προϊόν.
Αν και μένουν ακόμη πολλά να γίνουν αφού οι Ελληνες πωλούν χύμα το ελαιόλαδο στους γείτονες Ιταλούς οι οποίοι το συσκευάζουν κομψά και το μοσχοπουλούν, εντούτοις κάποιες προσπάθεις αξίζουν επαίνους και παίρνουν και βραβεία.
Από το ντενεκεδάκι στο delicatessen
Στροφή κάνουν οι Ελληνες παραγωγοί και εξαγωγείς και στην εμφάνιση. Περάσαμε σιγά-σιγά από το 5κιλο ντενεκεδάκι σε ευπαρουσίαστες μποτίλιες ενώ ορισμένοι επενδύουν πλέον αποκλειστικά στη συσκευασία με αποτέλεσμα τα λάδια να θυμίζουν ακριβά αρώματα.
Λάδι λ το κορυφαίο προϊόν
Πρώτος μπήκε στη μάχη της συσκευασίας ο Γιώργος Κολιόπουλος με το διάσημο λάδι λ. Για να το λανσάρει έστειλε 80 χειροποίητες κασετίνες με κούριερ σε trendsetters και δημοσιογράφους γκουρμέ.
Στην Ντονατέλα Βερσάτσε, στον Ιαν Σράγκερ, ο οποίος ήταν ιδιοκτήτης του Studio 54 και δημιουργός του πρώτου boutique hotel μαζί με τον Φίλιπ Σταρκ, στους «Los Angeles Times» και στους «New York Times». «Οχι απαραίτητα για να τους κάνω πελάτες, αλλά για να διαδοθεί το ''λ'' μέσω του word of mouth» αναφέρει ο ίδιος.
Τώρα λανσάρει το πρώτο υπογεγραμμένο ελαιόλαδο στον κόσμο. Μπορείς να το παραγγείλεις με την υπογραφή σου πάνω ως μεταξοτυπία, είναι limited production, αριθμημένο μπουκάλι, και περικλείεται σε χειροποίητη κασετίνα από λευκό λακαρισμένο μασίφ ξύλο, με δύο πλακέτες λευκόχρυσου. Η τιμή του, 11.000 ευρώ.
Λάδι πολυτελείας
Το πρώτα πράγματα που τραβάνε την προσοχή στο «λ» είναι το μπουκάλι του και η θήκη πολυτελείας. Θα μπορούσε να παραπέμπει σε άρωμα ή σε ένα ακριβό ουίσκι, σε καμία περίπτωση όμως σε αγνό παρθένο ελαιόλαδο Κρήτης. «Ηθελα να δημιουργήσω ένα κόσμημα στο τραπέζι. Το μπουκάλι είναι χειροποίητο. Ακόμα και η ετικέτα πίσω μπαίνει με το χέρι, όπως και ο φελλός. Ηθελα να φτιάξω ένα προϊόν μαγικό, να σε ταξιδεύει στη γεύση», αναφέρει ο κ. Κολιόπουλος .
«Μπορώ να μιλήσω άφοβα για την ποιότητά του, καθώς το προϊόν μου έχει περάσει από επίσημες χημικές και οργανοληπτικές αναλύσεις. Πήρα, μάλιστα, και ασημένιο βραβείο στο New York Festival, αλλά στοχεύω στο χρυσό», τονίζει χαρακτηριστικά και οι πρωτιές του «Lambda» δεν σταματούν εδώ.
Ηρθαν κι άλλοι με τα λάδια ...αρώματα
Ενα άλλο κομψό λάδι είναι το yakinthos extra virgin olive oil και προέρχεται από την πανάρχαια Κορωνέικη ποικιλία, συσκευάζεται στην Καλαμάτα.
To εξαιρετικό λάδι yakinthos extra virgin olive oil ξεχωρίζει από το ζωηρό χρυσοπράσινο χρώμα, την πλούσια φρουτώδη γεύση και το μοναδικό άρωμα φρεσκάδας που διαρκεί όλο το χρόνο.
Αλλά και το λάδι Εψιλον
Ελιά, Ελαιόλαδο, Ελλάδα...
Σε αυτές τις τρεις λέξεις παραπέμπει το γκουρμέ λάδι με την ονομασία «ε». Πρόκειται για μεσσηνιακό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο κορωνέικης ποικιλίας με οξύτητα 0,2, που κυκλοφορεί σε συσκευασίες πολυτελείας των 250, των 500 και των 750 ml. Μόνο 6.000 φιάλες «Εψιλον» διατίθενται κάθε χρόνο, «γιατί ό,τι είναι πολύ καλό είναι και σπάνιο», λένε οι υπεύθυνοι της οικογενειακής επιχείρησης με τη φίρμα «ε - by Nikolo Filippopoulos».
Όλα ξεκινούν από το λόφο του Εγκλιανού, στην περιοχή της Χώρας, όπου βρίσκεται ο ελαιώνας του Νικολού Φιλιππόπουλου, παππού της οικογένειας που σήμερα συνεχίζει την παράδοση με το δικό της σύγχρονο τρόπο. Φέτος, το λάδι «ε» απέσπασε και το χάλκινο βραβείο γεύσης στο διαγωνισμό του 5ου Φεστιβάλ Ελαιολάδου και Ελιάς, στην κατηγορία Α΄ - Ισχυρή Ένταση Φρουτώδους.
Το ελαιόλαδο «ε» διατίθεται από καταστήματα delicatessen, υπάρχει στα ράφια των πολυκαταστημάτων Attica, στο Golden Hall, ενώ το έχει επιλέξει για το εστιατόριό του ο γνωστός σεφ Έκτορας Μποτρίνι.