Για τη σημασία των συμφωνιών που υπέγραψε κατά την επίσκεψή του στην Κίνα, αλλά και την πρωτοκαθεδρία του ναυτιλιακού κλάδου και του τουρισμού στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη μίλησε ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, κατά τον χαιρετισμό του στην οργάνωση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Ο κ. Σαμαράς μιλώντας στην εκδήλωση με αφορμή την ημέρα του Εμπορικού Ναυτικού τόνισε ότι «η Ελλάδα μπορεί να γίνει η πύλη της Κίνας στην Ευρώπη και της Ευρώπης στην Κίνα» κάτι που υποστηρίζεται και από τη γεωγραφική της θέση.
Είπε ότι η χώρα μπορεί να σηκώσει το βάρος αυτό καθώς έχει έναν από τους πρωτοπόρους εμπορικούς στόλους παγκοσμίως και επανέλαβε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον για επενδύσεις και σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε στο πετυχημένο μοντέλο της Cosco.
Πρόσθεσε επίσης ότι η Ελλάδα πλέον έχει σταθεροποιήσει τη θέση της στην Ευρώπη και ότι θα πρέπει να βάλουμε τη χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη με οδηγό τη ναυτιλία και τον τουρισμό αλλά θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον και για άλλους κλάδους.
«Σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα μιας ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε., θα δημιουργήσουμε ένα δυναμικό ρεύμα συνεργασιών για την ανάδειξη και την πρόοδο της θαλάσσιας οικονομίας και των συναφών τομέων», δήλωσε από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης και αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η Ελλάδα το 2015 ή το 2016 θα είναι η ανάδοχος χώρα της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα μετά από επίσημο αίτημα που υπέβαλε.
Οι πλοιοκτήτες αναγνωρίζουν το συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτοσύνης και το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αναλαμβάνει πρωτοβουλία για τη χάραξη - σε συνεργασία με όλους τους θεσμικούς φορείς - μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για την ενίσχυση και επέκταση του ναυτιλιακού πλέγματος της χώρας μας με χρονικό ορίζοντα το 2020, τόνισε ο υπουργός.
Στόχος μας πρόσθεσε είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Εθνικού Νηολογίου, στη διασφάλιση διαφανούς και σταθερού κανονιστικού πλαισίου για τη ναυτιλιακή επιχειρηματική δραστηριότητα, στην αύξηση των θέσεων εργασίας, στην προσέλκυση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων για εγκατάσταση και δραστηριοποίηση στην Ελλάδα, καθώς και στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας και ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.