Η ομορφιά είναι κάτι που απασχολεί τον περισσότερο κόσμο και επηρεάζει τη σχέση με το άλλο φύλο. Κατά πόσο όμως η ομορφιά είναι υποκειμενική ή αντικειμενική και τελικά τι είναι αυτό που καθιστά ένα πρόσωπο «ελκυστικό»
Μπορεί «η ομορφιά να βρίσκεται στο μάτι του θεατή» αλλά εν τέλει αποδεικνύεται πώς ο τρόπος με τον οποίο ο εγκέφαλος μας αποφασίζει για την ελκυστικότητα ενός ατόμου είναι πολύ συγκεκριμένος.
Οι ερευνητές δρ Κανγκ Λι από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο και η δρ Παμ Πάλετ από το Πανεπιστήμιο του Οχάιο, υποστηρίζουν ότι έχουν καταφέρει να καταλήξουν σε ορισμένες παραμέτρους που καθορίζουν ως ελκυστικό το πρόσωπο μίας γυναίκας στα μάτια των άλλων.
Οπως εξηγεί η δρ Πάλετ, η ελκυστικότητα του προσώπου είναι αυτή που μας οδηγεί αποδοχή μας από τους άλλους ανθρώπους και εν τέλει στην αναπαραγωγή και γι' αυτό είναι πολύ σημαντικό για το άτομο να γνωρίζει τι καθιστά ένα πρόσωπο ελκυστικό και με ποιο τρόπο λειτουργεί η ελκυστικότητα στους γύρω μας»
Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι η ομορφιά εκπροσωπείται από μια αναλογία 1:1.618. Έτσι, αν το ποσοστό αυτό εφαρμόζεται στην τέχνη ή την αρχιτεκτονική ή ακόμα και στο πρόσωπο, μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι αυτό το καθιστά ελκυστικό
Ωστόσο, όπως εξηγεί ο δρ Κανγκ Λι, πειράματα έδειξαν ότι η έλξη στο πρόσωπο έχει κάποια σχέση με την απόσταση ανάμεσα στα μάτια μας και το στόμα μας. Ωστόσο εδώ παίζει ρόλο η «ψευδαίσθηση» και ένα σωστό κούρεμα είναι πιθανό να μετατρέψει μία συνηθισμένη γυναίκα σε μοντέλο.
Ιδανική αναλογία κατά τους επιστήμονες, είναι όταν η απόσταση ανάμεσα στα μάτια και το στόμα είναι περίπου το 36% του μήκους ολόκληρου του προσώπου και όταν η απόσταση ανάμεσα στα μάτια και περίπου 46% του πλάτους του προσώπου σας. Έτσι, με τις κατάλληλες αφέλειες για παράδειγμα μπορείτε να παραπλανήσετε το μάτι του θεατή.
Τι γίνεται όμως με τα άτομα που έχουν πραγματικά όμορφο πρόσωπο; Οπως εξηγεί ο δρ Λι, όσο πιο απλό είναι ένα πρόσωπο, τόσο πιο όμορφο φαίνεται. Αυτό που ουσιαστικά κάνει ο εγκέφαλος αυθόρμητα είναι να κοιτάει τα πρόσωπα γύρω του και στο τέλος να κρατάει τη «μέση τιμή» όλων αυτών των προσώπων δημιουργώντας το «τέλειο μέσο πρόσωπο». Ετσι το άτομο είναι γενετικά προγραμματισμένο να θεωρεί ως ιδανικό τον μέσο όρο, αφού είναι ευκολότερο για τον εγκέφαλο να κωδικοποιεί απλές πληροφορίες.
Ωστόσο υπάρχει κι ένας ακόμη παράγοντας για το πώς λειτουργεί η ελκυστικότητα: Αυτό που ονομάζουμε σημάδια σεξουαλικού διμορφισμού και καθιστούν το άτομο ελκυστικό στο αντίθετο φύλο.
Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο θηλυκά χαρακτηριστικά έχει μία γυναίκα, ή όσο πιο αρρενωπά χαρακτηριστικά έχει ένας άνδρας τους καθιστά πιο ελκυστικούς στο άλλο φύλο. Οπως επισημαίνει ο δρ Λι, Αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που οι γυναίκες χρησιμοποιούν το μακιγιάζ και βάζουν ψεύτικες βλεφαρίδες ή βάφουν τα χείλη τους
Μια μελέτη στη Γαλλία, έδειξε ότι οι σερβιτόρες που φορούν κόκκινο κραγιόν παίρνουν μεγαλύτερα tips από τους άνδρες σερβιτόρους, ενώ μία πρόσφατη μελέτη από το Gettysburg College έδειξε ότι το σύνολο των χαρακτηριστικών του προσώπου βοηθάει τον θεατή να αποκρυπτογραφήσει την ηλικία του ατόμου.
Τέλος όπως εξηγούν οι επιστήμονες, η ανάγκη να είμαστε επιθυμητοί στο άλλο φύλο δεν είναι μόνο ανθρώπινη, αλλά υπάρχουν και άλλα είδη στο ζωικό βασίλειο που στην προσπάθεια τους να προσελκύσουν το άλλο φύλο χρησιμοποιούν «μακιγιάζ»: Οπως για παράδειγμα τα φλαμίνγκο χρησιμοποιούν ένα φυσικό έλαιο για να κάνουν τα φτερά τους πιο ροζ κατά την περίοδο αναπαραγωγής.