Στην προσπάθειά της να κάνει ξανά την Ελλάδα στους επενδυτές και τις διεθνείς αγορές, η κυβέρνηση προχώρησε στη σύσταση εννιαμελούς επιτροπής που θα αναλάβει να επιμεληθεί το brand name της χώρας μας στο εξωτερικό.
Τον συντονισμό αυτής της ομάδας έργου θα έχει ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Ανδρέας Κατσανιώτης, ενώ μέλη θα είναι ο διευθυντής του Creative Lab της Google, Στιβ Βρανάκης και η πρώην υπεύθυνη της εταιρικής ταυτότητας του «Αθήνα 2004» Θεοδώρα Μάντζαρη.
Η απόφαση για την ομάδα που σύστησε ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου δημοσιεύθηκε την Τετάρτη 15 Μαΐου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αρμοδιότητα της επιτροπής θα είναι «η μελέτη και η υποβολή προτάσεων σχετικά με τη δημιουργία του εθνικού brand το οποίο θα χαρακτηρίζει κάθε επιχειρηματική, τουριστική, επενδυτική και εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας».
Τα αποτελέσματα της μελέτης θα πρέπει να παραδoθούν μέσα σε έναν μήνα από τη σύστασή της (19.4.2013), δηλαδή αναμένονται θεωρητικά εντός του μήνα. Ουσιαστικά η ομάδα θα δουλέψει στην «εταιρική ταυτότητα» της χώρας φτιάχνοντας ένα πλαίσιο οπτικής επικοινωνίας που θα συνοδεύσει οτιδήποτε χαρακτηρίζει και συνδέεται με τις οικονομικές δραστηριότητες της Ελλάδας.
Τα μέλη της επιτροπής, σύμφωνα με το κείμενο της απόφασης, δεν θα λάβουν αποζημίωση για την εργασία τους και κατά τη διάρκεια άσκησης των αρμοδιοτήτων τους θα έχουν τη δυνατότητα να καλούν εκπροσώπους του Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για να συνεισφέρουν στην προσπάθειά τους.
Η απόφαση της κυβέρνησης, όπως αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Το Βήμα» βρίσκεται εν γνώσει του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και συμβαδίζει στην κατεύθυνση για τη δημιουργία brand της Ελλάδας. Εν όψει μάλιστα της πρώτης συνεδρίασης της ομάδας εργασίας, ο Σύνδεσμος αναμένει να κληθεί για να παραθέσει τις απόψεις του επάνω στο θέμα με στόχο την ενιαία δόμηση της ταυτότητας της χώρας.
Στην εννιαμελή επιτροπή θα συμμετέχουν:
Ο προϊστάμενος του Γραφείου Στρατηγικού και Ψηφιακού Σχεδιασμού της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού, Δημήτρης Πτωχός.
Ο προϊστάμενος του Γραφείου Τύπου της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού, Γιώργος Μουρούτης.
Ο υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας στο γραφείο του υπουργού Εξωτερικών, Αλέξης Ζορμπάς.
Ο διευθυντής του Creative Lab της Google, Στιβ Βρανάκης.
Ο σύμβουλος Επικοινωνίας στο γραφείο της υπουργού Τουρισμού, Ηλίας Τσαουσάκης.
Ο σύμβουλος Επικοινωνίας της υπουργού Τουρισμού, Δημήτρης Τζιώτης.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Invest in Greece, Στέφανος Ησαΐας.
Η Brand Consultant & Design Director Θεοδώρα Μάντζαρη.
Οι σύμβουλοι του ιδιωτικού τομέα
Τα μόνα στελέχη της επιτροπής που συνδέονται με τον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας είναι ο Βρανάκης και η Μάντζαρη. Ο πρώτος είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Google Creative Lab. Ορισμένα εκ των πλέον γνωστών πρότζεκτ που έχει αναλάβει είναι το Chrome Web Lab, το World Wonders Project, το Google+ «A life lived and shared», το «Jamal Edwards» του Chrome, το κανάλι YouTube Space Lab Channel.
Η Θεοδώρα Μάντζαρη βρέθηκε πίσω από την οπτικοποίηση της εταιρικής ταυτότητας του «Αθήνα 2004» και των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας και βραβεύτηκε από τη ΔΟΕ.